Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Norde - 20 mars 2008 19:37


Imorse ringde telefonen men yrvaken som man var lyckades man ändå svara och hör hur Matte i andra änden säger att klockan är halv sju och kollar ut genom fönstret och ser en enorm sol.. Kan inte stämma mummlar jag och får istället veta att hon är halv nio.. HALV NIO?! och jag som hade planerat in en lång skön sovmorgon, men icke då.. Nu skulle Sta och jag in till stan istället och hälsa på Matte på jobbet då han hade lite saker att visa mig som kunde va användbart till slutarbete. Lät intressant så ringde upp Sta och slängde mig in i duschen sen bar det av in till stan.. Var spännande. Sen att Matte skrek som en tjej pga av ett par duvor är en annan historia ;)


Framemot eftermiddagen bar det av till Pilgränd 3, där Matte & Helles lägenhet ligger för att måla lite. Några timmar senare var väggarna målade, nästan klart.. skoj skoj. Därefter begav vi oss hemåt och här sitter man nu.. Ska väl promenera hem till Sta snart där vi ska knäppa oss varsin liten öl, tjocka oss med massa popcorn och kika en blu-ray rulle, alltså bara ha det riktigt gött..


Fick förresten ett stort kuvert med färgen orange på igår.. för er som inte vet vad oranga kuvert innebär så kan jag berätta att det handlar om pensionen därav rubriken på dagens inlägg.. Hur många vuxenpoäng är inte det värt? ;)

Av Norde - 20 mars 2008 01:07

Så har man fått lov igen då, efter en väldigt kort vecka.. Började i måndags med att jag fotade lite rivningsfastigheter till slutarbetet innan jag åkte till skolan där det inte hände någonting, på tisdagen bar det av till Ljusdal för att fota lite övergivna platser och började med det gamla sågverket. Fanns verkligen mycket att se och fota av där. Kom in i en del av byggnaden som var en blandning av trashat och bevarat material. Nu verkade stället funka mer som tillhåll för kiddies som hade byggt upp små skyddsvallar där dom sedan körde soft airgunkrig mellan. Noterade även att det fanns en ovanvåning men ingen trappa upp så blev till att klättra och möttes på den våningen av duvor i taket och maaassa torkad duvskit i stora högar som man fick kryssa mellan för att ta sig fram. När jag skulle ner igen blev det problem, nådde inte riktigt pallen jag lutat mot väggen och tog mig upp via utan blev hängandes i armarna från taket med ca 2 dec till denna och vågade inte hoppa för att inte riskera något. Tog mig istället upp igen och gjorde ett nytt försök att komma ner, som denna denna gång lyckades.. nackdelen var bara att jag med handen drog med mig lite smått av detta torkade duvbajs som dalade ner i ansiktet och ögonen på mig, yaaack!


Rörde mig sen vidare till nästa hus som även det bestog av två våningar man även en källarvåning med massa interiör kvar, allt från gamla pärmar med ritningar och räkningar till hyllor med skruvar. Mycket intressant. Sedan bar det av tillbaka igen.

  Gårdagen var inte allt för speciell, gick upp vid tio och la mig i gymmet sen lunch på det och stressade sedan till bussen för att hinna med denna gång sen bar det av hemåt, en dag för tidigt. Väl hemma märkte jag att ingen var hemma, nån timme senare fick jag veta att mamma och pappa befann sig nere hos syrran i Uppsala då dom nyss hade varit i Norrtälje och skaffat en ny bil, dagens chock.. Själv visste man ingenting.


Imorrn blire till stan en sväng med Sta och uträtta lite ärenden, kanske även att jag måste upp på sjukhuset för att ta lite blodprover inför operationen.. Sen till helgen är det fest på schemat, kan bli skoj!

Ovido - Quiz & Flashcards