Direktlänk till inlägg 20 mars 2008

Duvskit i ansiktet

Av Norde - 20 mars 2008 01:07

Så har man fått lov igen då, efter en väldigt kort vecka.. Började i måndags med att jag fotade lite rivningsfastigheter till slutarbetet innan jag åkte till skolan där det inte hände någonting, på tisdagen bar det av till Ljusdal för att fota lite övergivna platser och började med det gamla sågverket. Fanns verkligen mycket att se och fota av där. Kom in i en del av byggnaden som var en blandning av trashat och bevarat material. Nu verkade stället funka mer som tillhåll för kiddies som hade byggt upp små skyddsvallar där dom sedan körde soft airgunkrig mellan. Noterade även att det fanns en ovanvåning men ingen trappa upp så blev till att klättra och möttes på den våningen av duvor i taket och maaassa torkad duvskit i stora högar som man fick kryssa mellan för att ta sig fram. När jag skulle ner igen blev det problem, nådde inte riktigt pallen jag lutat mot väggen och tog mig upp via utan blev hängandes i armarna från taket med ca 2 dec till denna och vågade inte hoppa för att inte riskera något. Tog mig istället upp igen och gjorde ett nytt försök att komma ner, som denna denna gång lyckades.. nackdelen var bara att jag med handen drog med mig lite smått av detta torkade duvbajs som dalade ner i ansiktet och ögonen på mig, yaaack!


Rörde mig sen vidare till nästa hus som även det bestog av två våningar man även en källarvåning med massa interiör kvar, allt från gamla pärmar med ritningar och räkningar till hyllor med skruvar. Mycket intressant. Sedan bar det av tillbaka igen.

  Gårdagen var inte allt för speciell, gick upp vid tio och la mig i gymmet sen lunch på det och stressade sedan till bussen för att hinna med denna gång sen bar det av hemåt, en dag för tidigt. Väl hemma märkte jag att ingen var hemma, nån timme senare fick jag veta att mamma och pappa befann sig nere hos syrran i Uppsala då dom nyss hade varit i Norrtälje och skaffat en ny bil, dagens chock.. Själv visste man ingenting.


Imorrn blire till stan en sväng med Sta och uträtta lite ärenden, kanske även att jag måste upp på sjukhuset för att ta lite blodprover inför operationen.. Sen till helgen är det fest på schemat, kan bli skoj!

 
 
Ingen bild

Sta

20 mars 2008 19:32

Hahaha missflyt duu ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards