Alla inlägg under juli 2008

Av Norde - 9 juli 2008 01:37

Var in och körde lite rahab igen i måndags. Kändes inte helt hundra utan fick känningar kring knät men körde igenom ett pass iaf. Avslutade med att testa löpa lite på löpbandet och det var väl inte det bästa, kändes stel och sen efter ett tag vek sig knät mitt i steget så var bara gå och duscha.. Snackade med sjukgymnasten som sa att jag skulle inte köra så hårt. Så blir att trappa ner lite på intensiteten till morgondagens pass. Har dessutom skaffat en till blogg där jag har dokumenterat allt som skett kring min knäskada. Den bloggar hittar ni här: Korsbandsskada


På torsdagnatt bär det av över till Gotland för cirka 18:e gången. Kommer blir riktigt härligt att komma bort lite och speciellt att komma till Gotland, underbart sommarställe det! Blir där i en vecka och kopplar av innan jag kommer hem och blir hemma en vecka. Sen bär det av ner till Rättvik en vecka och roar mig.. 


På torsdag får man även veta hurvida man har blivit antagen till högskola eller inte. Sökte ju bildjournalistik i Sundsvall men har inga stora förväntningar på att komma in iår på det, höga betygskrav går emot mig där. ;P Så får se vad som händer till hösten.


Dagens låttips: 

 Kid Rock - All summer long

Av Norde - 5 juli 2008 18:00

Vart som sagt upp en sväng till en lite stuga i Mohed och hälsade på en sväng igår, blev dock inte vidare långvarig då jag inte kände mig nå vidare. Varit förkyld i en månad nu och det är ingen höjdare, var på väg att bli bättre men igår bröt förkylningen ut rejält igen.. SKulle inte förvåna mig om jag nös över 100ggr igår, bara fortsatte hela tiden vilket var riktigt jobbigt! Så drog igång en film medans jag sprang fram och tillbaks och snöt mig.


Imorse blev det till att sova ut, verkligen sova ut. Var nog riktigt länge sedan jag sov så pass länge men skönt var det, vaknade inte förrens tio i tre och då var det bara att kliva upp och gå ner och äta lite mat och sen vidare upp på IP där det var fotbollens dag. Kikade lite på veteranmatchen mellan IFK 45+ och Hälsingebocken som slutade med storförlust för IFK men kul match =P  


Mats ringde en sväng idag också och undrade om jag var sugen på att åka på roadtrip i slutet av nästa vecka till Tyskland och Amsterdam, lite sent påkommet kanske =P Och sen drar man ju till Gotland samtidigt också så blev inget för min del, men hade nog vart bra skoj :P 


Undrar vad det blir ikväll.. Scrubsmaraton på 6:an har nyss börjat så antingen blir man sittandes framför tv:n hela kvällen eller också så hänger jag med Sta in till staden en sväng lite senare. Aja, får se vart det slutar


Nu ska jag kila och snyta mig.. igen 



Av Norde - 4 juli 2008 17:56

Bar av in till staden imorse med Sta och körde lite rehabilitering. Därefter åkte vi och kikade en sväng utåt Skärså, mysigt sommarställe det. Väl tillbaka i stan uträttade vi lite ärenden innan vi svängde förbi tacobaren och fick i oss lite lunch och sedan bar det av hemåt igen. Väl hemma har vi bara suttit ute i solen och stekt, riktigt varmt både idag och igår men framåt söndag verkar det dock finnas risk för regn, tråkigt nog..


I slutet av nästa vecka bär det av till Gotland vilket kommer bli riktigt härligt! Två år sen sist nu så har lite att ta igen. Såg även att veckan vi kommer vara där är det almedalsveckan (stor politikervecka) och Sthlmveckan (då bratsen från 08 kommer och tar över ön) så kommer troligtvis vara en massa folk överallt men skoj skare bli!


Nu blire hopp in i duschen och sen kanske en sväng upp till en liten stuga i Mohed..


Dagens fundering:

Drottningen i en myrstack borde vara ganska sönderpippad..


Dagens länktips: ;)

Good Riddance Cover - KickAssCovers

Ovido - Quiz & Flashcards