Alla inlägg under september 2009

Av Norde - 30 september 2009 00:27

.. det är hur tankarna uppe i mitt lilla huvud har åkt de senaste dagarna. Har varit mycket som har hänt och just nu ser jag mest fram emot att bara få komma hem till familjen på fredag. Svårt att koncentrera mig på den kommande tentan som vi ska ha innan dess. Har knappt börjat plugga ens, även om man har tänkt att man för en gångs skull skulle ha börjat i tid.. Småuppgifterna och själva grävet är iaf avklarat och det känns skönt :)

Måste passa på att ge alla mina vänner en stor eloge också, ni är underbara allihopa och man vet vart man har er! Det känns skönt :)


I övrigt kan jag säga att jag är i startgroparna för att byta bloggdomän.. men det lägger jag mer tid på nästa vecka när jag förmodligen har mer ork i kroppen!


Nu väntar sängen och en god natts sömn!

Av Norde - 24 september 2009 10:54

22 år och ett kliv närmare pensionen.

 

Foto: Kristoffer Hellman


Foto: Kristoffer Hellman
Av Norde - 15 september 2009 01:22

Grävet går vidare. Med mig i sandlådan har jag Oskar och Jon med hink och spade i högsta hugg. I fredags var jag och den förstnämnde iväg och pratade med en chef på Tullverket och imorgon ska jag och Jon träffa en person som tidigare har användt sig av GBL.


Planeringen inför kommande kurser är också redan i full gång. Ikväll hade vi informationsmöte inför praktiken, som vi ska ha i början av nästa år, där de i klassen över oss berättade om sina praktikplatser. Finns mycket att fundera på nu innan man ska skicka in sina förslag på platser på fredag. Vääldigt mycket att fundera igenom!


I övrigt känns allt rätt bra faktiskt.. förutom all disk som står och väntar på mig och att jag ska möta upp Simon och Jimmy om exakt sex timmar för att hinna dra ett gympass innan bildhandledningsmötet imorgonbitti.

Av Norde - 11 september 2009 00:18

Igår: (Daniel Westling) - Becks granne

Idag: Myskläder

Imorgon: Finkläder och sittning


Sitter och ska svara på lite frågor som en lokaltidning hemma har ställt till mig inför en liten artikel de ska göra om mig och där ena frågan fick mig att stanna till lite:


"Skulle du kalla dig för romatisk, nostalgisk, filosofisk eller politisk? Eller inget av alternativen?"

Någon annan som har ställt den frågan till sig själv?


Imorgon blir det en sväng till Tullverket med Oskar för intervju och plåtning till vårat gräv. Sen ska jag försöka hinna med att styra upp en porträttering av Sundsvall Dragons lirare någon dag framöver också. Plus allt annat man har att göra..

Av Norde - 9 september 2009 00:04

Av Norde - 4 september 2009 17:38

Dagens fail är hämtad från våran egen förening, journalistföreningen:

Av Norde - 4 september 2009 16:32


"24-70:t åker ju in och ut, precis som en kuk!"

Johan Engman diskuterar Canons L-optik under gårdagens pubrunda



Sitter och kikar på min gula faddertröja nu som igårkväll fylldes med text av andra. Har latin gått och blivit en innegrej? Flera stycken latinska citat är skrivna, för att inte glömma de italienska, ryska, engelska och förståss svenska. Men snyggt är det och det tackarrr vi för! :P

Av Norde - 3 september 2009 01:49

Föreläsningarna har dragit igång på allvar och vi har haft besök av personer från SVT, SR och ST som har berättat för oss hur vi ska gå till väga när vi nu ska börja gräva djupt i olika ämnen. Och det är nästan lite otroligt egentligen hur pass mycket man faktiskt kan få fram om en person genom lite eftersökningar.


Samtidigt som skolan tar mycket tid så läggs även en hel del till nollningen och jag måste säga att våra nollor sköter sig. Igår försvarades de gula färgerna i den årliga vinbrännbollen och pokalen stannar inom JFS ytterligare ett år, minst!

Ovido - Quiz & Flashcards