Alla inlägg under juli 2009

Av Norde - 25 juli 2009 16:31

Varje sommar fylls hälsingeskogarna med flera hundra, kanske tusentals utländska bärplockare. I samma takt ökar de anmälda brotten i distriktet. Sedan de första kom hit har lokaltidningen kunnat rapportera om flera incidenter där bärplockare varit inblandade.


Hamnade själv en bit bakom ett gäng bärplockare i en butik igår och på väg till kassan hör jag hur en anställd säger åt en annan anställd att den ena av de hade plockat på sig varor och stoppat i fickan. De stoppade honom utanför kassan och gjorde allt för att få honom att förstå att han måste visa vad han hade i fickan. Men svenska och bulgariska är två språk som inte riktigt är varandra likt och svårigheter med att få honom att förstå uppstod. Eller så var han bara allmänt dum för han visade alla fickor utom den han hade stoppat ner sakerna i.


Bakom mig i kassan hade jag ett gäng andra bärplockare som skrek lite till honom och när jag kom ut på parkeringen hade en av de fått något utbrott så precis när jag ska passera kommer en flaska flygandes framför bilen. Står på bromsen och vips så kommer det en till följd av en chokladkaka. Var bara slänga sig på tutan och ge de "the evil eye". Ska det vara så svårt att sköta sig? Isf är det väl bara hoppa in i era bilar och brumma hem och härja där istället!



Gårdagskvällen slutade med ett besök på Kilafors herrgård där det var räkafton med buffé och grejjer, gott men frågan är om det är värt pengarna? Men det ska väl vara lite exlusivt.
Den här dagen har tillbringats uppe på IP där det först var brännbollsturnering och sen har jag stått som parkeringsvakt på markanden och dirigerat bilar resten av eftermiddagen. Nu väntar en dusch, lite mat och sen hem till Sta innan kvällen fortsätter med sina festligheter.


Rättvik på måndag!

Av Norde - 24 juli 2009 00:04

Vad vore allt egentligen utan motivation? Vad skulle finnas kvar om den saknades helt? Jag känner att min motivation för allt har varit väldigt låg på senaste. Kan inte riktigt sätta fingret på varför men känner mig bara allmänt omotiverad till saker.


Vad är egentligen motivation? Orken att göra saker eller något annat? En google-sökning på ordet ger mig 51 500 000 träffar. En av träffarna berättar att det finns en yttre och en inre motivation och efter lite läsning kommer jag fram till att det är min inre motivation som inte är på topp just nu. Alltså det som kommer ifrån mig själv. 


Hur kommer man över en motivationsbrist då? Om någon har ett förslag sä säg till. Hjälper det att sätta upp mål tro? Det ska jag ta mig en funderare på under nästa vecka när det bär av ner till Rättvik. Ska bli skönt att få komma bort lite känns det som. 


Nu ska jag ta och krypa ner i sängen och kika lite film, Baksmällan står för underhållningen ikväll. Naajt!

Av Norde - 23 juli 2009 01:31

Varit en lugn och skön dag. Legat ute på altanen i solen och läst lite innan jag och Sta åkte hem till Sanna på eftermiddagen. På vägen hem igen fick Sta idéen att vi skulle ut på båttur och grilla så sagt och gjort. Jag for hem och hämtade båtnyckeln och sen bar det av tillsammans med Sta, Matte och Martin. Gick i land vid en liten sandstrand där det fanns grillplats och bara hade det trevligt. Sjön uppskattas! Blir en ny färd imorgonbitti igen.


Av Norde - 15 juli 2009 01:29

Blev en sväng ner till Valbo med grabbarna igår. Jonny skulle ner och köpa tv, byrå och fiskar så ställde upp som chaufför och plockade med Krille och Einar som mentalt stöd.


Idag väntar troligtvis ett besök på hälsocentralen för att kolla upp om jag har gått och blivit allergisk eller om jag bara har hittat en ny fritidshobby i att klia mig i ögonen tills de blir blodsprängda.


Därefter kommer Robin upp från Sthlm och vi beger oss vidare norrut och hem till Sundsvall för att kolla posten, vattna blommor och hämta grejer. Sen på torsdag styr vi bilen söderut igen för att först  hämta upp Amanda och sen åa vidare till Åland för en weekend med Åland och kanske några fler ur klassen..?


Det är naaajs!



Dagens låt: Cas Haley - Walking on the moon

Av Norde - 10 juli 2009 14:36

Tänker man efter så finns det ju faktiskt en hel del att göra.. man ska bara komma på det och ha orken att göra det!


Hade tänkt skriva ett långt inlägg, men vem orkar egentligen läsa?


"Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det."



Av Norde - 8 juli 2009 01:13

Vad gör man egentligen om dagarna?


Det är knappt så att man lyfter efter finger känns det som, har blivit otroligt förslappad av att inte ha något att göra eller att inte ha några krav på mig. Uppehåll från fotbollen är det nu också så ingen träning man behöver gå till, egentligen skulle man väl kanske ha tränat lite själv..


Kvällen har iaf spenderats hemma hos Emelie och Henrik med ett gäng. Tacos, Buzz och glass med maränger och chokladsås. Trevlig kväll med trevligt sällskap.  =)


Om det finns någon där ute med lika lite att göra som mig så hojta till!

Av Norde - 6 juli 2009 14:56

Nu har jag fått upp filmklippet från helgen som jag lovade.


Under en förfest på förrådet började det regna ner lite småprylar från fjärde våningen, som en luftmadrass, en stol och lite annat smått. Men vi som sattrunt ett bord nedanför nöjde oss inte med det utan satte igång och ropade efter en tv utan att få något gehör. Så till sist reste sig en från bordet och gick hem och hämtade sin tv och gick upp till lägenheten där det tidigare kastats grejer från:



Av Norde - 6 juli 2009 14:39

Ytterligare en rolig weekend avklarad! I onsdags styrde jag, Sta och Blom bilen upp till (hem till) Sundsvall för att besöka gatufesten. Ju närmare helgen vi kom desto fler Söderhamnare ramlade det in i Sundsvall. Blev en rolig helg med trevligt folk iaf.. och ett tokvarmt väder i början.


Har ett fint filmklipp från helgen som nog så småningom kommer upp snart.



Dunkade hem i illfart igår för att hinna hem till match, dessvärre kom vi ju försent till samlingen och sen åkte vi på ytterligare en förlust. Det känns som att man har kommit till en nivå då man väger mellan att det är så där jätteskoj eller inte. Men tror att det beror mycket på motivationen efter alla våra förluster. Så just därför tror jag att uppehållet som kommer nu är väldigt välbehövligt!

Ovido - Quiz & Flashcards