Alla inlägg under maj 2008

Av Norde - 30 maj 2008 13:12

Då har man gjort sin första vecka som fritidsforskare då.. (läs arbetslös)

Var in och anmälde mig som arbetssökande i måndags då som tidigare sagt och har sen dess inte gjort alltför mycket denna vecka, bara unnat mig att ha det skönt under denna lediga tid. Nästa vecka blir det dock ändring på det då jag ska iväg på introduktionskurs med arbetsförmedlingen vad nu det kommer innebära. Hoppas bara att jag får sluta i tid så man hinner med att kika på studenten på torsdag.


Var in till stan en sväng med Sta i onsdags för att uträtta lite ärenden. Var först upp på Caspers en snabbis innan vi åkte ner på stan där jag köpte mig en kabel att ha mellan cd-spelaren och förstärkaren hemma då min kabel mellan datorn och förstärkarn har sagt upp dig på heltid, dock fick jag inte fram nåt ljud konstigt nog så gav upp och har inte orkat ge mig på det igen.. än..

En sväng genom stan hann vi med också och kikade runt lite på både det ena och det andra, lyckades även ta en grym bild men kom sen åt den där rackarns knappen på kameran så att jag formaterade minneskortet och den försvann, illa illa.. eller vad säger du Sta? ;) På kvällen drog jag, Sta, Jonny och Matte upp en sväng till Huddik för att tillsammans med 865 personer till kolla på derbyt mellan ABK-SFF i division två. Slutade, överraskande nog, med en bortaseger för Söderhamn.


Gårdagen spenderades först på gymmet sen bar det av hem till Nogge där han och Pontus meckade med fyrhjulingarna för fullt, när dom väl var klar åkte vi in till stan och träffade Bergström, Blom och Embretsen en sväng. Kvällen ägnades åt att kika träningen innan det bar av hem till Nogge en sväng igen för att sen, återigen, åka till stan där hela kvällen slutade med att vi bestämde oss för att gå ut och ta en öl. Så jag, Nogge, Lydén, Niklas, Blom, Anna och Ullis drog oss iväg till O´learys en sväng och sen vidare till JH där det var quiz. Trevlig kväll..


Ikväll blir det hem till Matte och Helle för lite grillfest med Sta och lite annat folk skulle jag tro


Dagens länk: (Sjukt att det finns fok till allt, haha =P) Nån som är anmäld? ;D

KvällsPosten: De ska tävla i att masturbera


Dagens låttips:

Enrique Iglesias - Can You Hear Me

Av Norde - 27 maj 2008 01:08

Fullspäckad helg. Började lördagen med att åka upp på IP och sätta mig på träningscykeln och trampa i en timme innan det blev iväg med några från laget och drog en pizza för att kompensera det man hade brännt på träningen ;D Senare på kvällen bar det av in till stan där det var bilträff och cruising vilket var trevligt. Var dock inte kvar så länge där utan åkte ut på Flygstaden för att fota Holms Impreza lite. Sen bar det av in till stan igen och träffa på lite folk. Tog en vända på gågatan med Elg och vart igenkänd som "kryckhopparn" av en tjej jag inte alls kände igen. Visade sig vara nån som vi var och badade med i Mohed i somras då jag nyss hade pajjat knät, lustigt.. Fanns en del fina bilar att kika på under cruisingen också, mycket vill-ha-begär :D


Söndagen, Krilles 21-års dag.

Blev hem till Krille med Sta och Jebben för att fira honom och blev bjudna på kaffe och tårta, mycket gott. Sen drog vi oss in till stan där vi gjorde upp i en omgång minigolf. Jag kom iaf inte sist ;)


Denna dag har vart tillägnad stadsbesök, bildredigering och sen fotboll. Blev upp tidigt imorse då jag skulle på grupprehabilitering på Caspers och köra igenom ett pass. Var jag och mest äldre som var där och tro mig, tanter i tights är inte en mysig syn :S Efter att jag hade kört igenom mitt pass bar det av ner till stan där jag först gjorde ett besök på arbetsförmedlingen och skrev in mig som arbetssökande innan jag fixade lite övriga ärenden på stan.

  På kvällen var jag upp till Enånger med andralaget och kikade när dom mötte serieledarna. Gjorde en riktigt bra match och kunde gå därifrån med tre pinnar i bagaget efter en 0-1 seger. Tror dom gillade mig där uppe i Enånger med, blev kallad för huligan till och med :S Men nog läre man få uttrycka sig iaf väl?

imorrn? inte en aning.. andra dagen som fritidsforskare iaf!



Av Norde - 22 maj 2008 18:05

Helt sjukt spännande match igår när Champions Leagefinalen gick av stapeln i Moskva, Ryssland. Var så pass jämnt att matchen fick avgöras på straffar där Chelsea hade ett gyllene läge att plocka hem titeln efter att Ronaldo sumpat bort sin straff. Med pressen på sina axlar klev John Terry fram mot straffpunkten och strax innan han var framme sneglade han på kaptensbindeln han bar på armen, kände han av pressen som lagets kapten tro? När han springer fram mot bollen för att slå straffen halkar han med stödjebenet och faller omkull och bollen går tätt utanför, en så kallad Beckham. Själv for jag upp ur fåtöljen och härjade då chansen fortfarande fanns kvar för United. Straffarna gick vidare och dom kommande straffskyttarna satte sina fram tills det att det var dags för Chelseas Anelka att kliva fram. Van der Saar i Unitedmålet försökte sig på en psykning genom att peka i sitt vänstra hörn men slängde sig istället åt höger där även Anelka sköt. Med armarna utsträcka lyckades han rädda bollen från att gå in i mål och matchen var över och United stog återigen som Champions Leaguemästare! Riktigt skön känsla, var så att man rös i kroppen när dom tog emot bucklan :P


Nog om matchen nu.. Var hem en sväng i tisdags också. Fick genom SJ´s sida på Tradera tag på en tågbiljett med X2000 för en hel krona och sen på kvällen en biljett tillbaka, även den för en krona. Lämpligt värre. Väl hemma i stan blev det först en fika på Furan med Sanna innan jag fick skjuts hem, tack för det. Efter lite mat begav jag mig till IP där jag satte mig på träningscykeln ett tag innan jag gick upp för att kika på b-lagsmatchen mot Skog som slutade med en välförtjänt och skön 5-3 seger!


Imorgon är det sista dagen i plugget, vilket även innebär att jag flyttar hem igen. Men innan dess läre jag hinna städa ur rummet så ska ta tag i det nu och dammsuga, damma av och torka golv, jätteskoj ;D Men ska vara klart till inspektionen av rummet imorgonbitti så lika bra att ta tag i det nu istället för att sitta här.


Wesslan var sugen på att vi skulle dra iväg en weekend till London i slutet av Juli(datum??) och gå på jättekonsert med DJ Tiesto och kanske även hinna med att kika en fotbollsmatch (det ni ;D) och bara ha det gött. Skulle vara grymt men krockar samtidigt troligtvis med Rättviksveckan så får se hur det blir.


Grattis till Sis också som fått nåt juristjobb nere i Sthlm =P


Dagen låttips:

Glory, Glory Man United

DJ Tiesto - Power Mix



Av Norde - 18 maj 2008 20:39

Hade stor bakdag i fredags då vi i klassen skulle fixa lite bakverk till vårfesten som skulle vara på skolan på kvällen, blev chokladmuffins, chokladkaka, kladdkaka och så lite sockerkaka. Jag är grym på att knäcka ägg! ;D På kvällen sen då så var det som sagt dags för vårfesten där grillning stog överst på schemat. Efter maten var det ett band som kom och lirade afrikansk trummusik, rätt så fränt faktiskt och härlig rytm. Avslutade sen natten med att kika hockeyn där Sverige faktiskt inte hade så mycket att säga till om..


På lördagsmorgonen bar det av upp till Sundsvall där det först kikades in på fotomuseet där olika fotoskolor hade sina slututställningar, fanns fina bilder att se. Därefter blev det att kika runt på stan och lite så, hittade en skjorta som inhandlades och gick ut på stan igen och förbi en rätt så bra gatumusiker faktiskt, skön röst. Innan vi åkte hem hann man få syn på massa finbilar och det visade sig att det var bal på stan. Sen blev det att sätta sig på bussen tillbaka hem till Huddik igen. Medans jag satt där fick jag ett samtal från Bergvik Nu, som är en lokaltidning hemikring, och som ville skriva nåt litet repotage om mig och min fotografering. Bara tack och ta emot av uppmärksamheten =P


I Forsa igen så började förberedelserna till fest, då vi hade planerat att gå ut eftersom det är sista helgen med alla på skolan. När det väl var dags så började några dra sig ur för att dom inte orkade så fick muta med att jag skulle stå för taxin om dom hängde med vilket lyckades. Dock åkte dom hem nästan direkt när vi kommit in på Agust i stan men men.. Själv härjade jag vidare med dom två som var kvar, ångrar dock att jag inte gick på Statt istället. Får ta det nästa gång. Övergav dom andra så småningom och hittade på Pontus istället ute på stan så blev iväg och käka med lite folk och sen fick vi skjuts ut till Forsa med "Mr. 100%" ;D haha


Går in i sista veckan på plugget nu, roligt på ett sätt men tråkigt på ett annat. Får hoppas vi får finväder med värme under veckan nu iaf så att vi slipper den lilla snö som fallit nu under helgen vilket är riktigt deprimerande..


Precis nu när jag hade skrivit klart hörde jag en smäll från övervåningen på huset jag sitter i. Är helt själv här och inget fönster eller något öppet och när jag kommer upp ser jag att en blomvas med blomma i ramlat ner i golvet, scaaary ;S


Dagens låttips:

Lostprophets - Last Summer

Chester See - God Damn You're Beautiful


Av Norde - 15 maj 2008 13:00

Helgen som var finns det mycket att säga om, men orkar inte dra allt förutom att jag hade det riktigt skoj! Tack för den


Började plocka ur lite från rummet igår när jag ändå hade bilen här uppe och körde hem dessa saker igår. Kände mig riktigt trött när man låg längs E4an så kändes nästan som man var på väg att nicka till flera ggr, äckligt värre. Måste bero på att det blev så lite sömn föregående natt då jag satt upp och skrev min bildanalys, som nog blev mer seriös än dom flesta trodde ;D

  På vägen hem fick jag även syn på ett nytt objekt som ska ta mig tid till att kolla upp och fota lite, såg intressant ut. Lite konstigt hur man har kunnat missa det förr. 


Imorse var det sjukhuset som gällde igen, träffade på Kim där och insåg att vi hade fått samma tid till samma person. Som tur var fick jag komma in först och efter en snabb undersökning konstaterade vi att allt verkade vara bra och på rätt väg så nu blir det nog inte nå mer sjukhusbesök framöver hoppas jag. Därefter bar det av upp till Hudiksvall där jag träffade syrran som tagit tåget upp från Uppsala för att titta på min utställning innan hon åkte hem till Söderhamn med pappa. Gick vidare till bussen som skulle ta mig ut till Forsa och väl på den får jag höra allsång, lik den man får höra från fulla ungdomar på bussar sena helgkvällar, längstbakifrån i bussen från tre tjejer som skanderade ut i en sång om att dom knullar med sina kängor på, något som dom verkade tycka var intressant för oss andra på bussen att få veta..


Nu ska jag kila upp och fixa iordning lite och sen bär det av in till Huddik igen för att handla inför helgens bravader.. Ciaao

Av Norde - 10 maj 2008 14:08

Var på modevisning igår när skolans textilklass visade upp sina egendesignade kläder längs catwalken. Var skoj och lät kameran jobba frenetiskt =P Därefter bar det av hemåt och uträttade massa ärenden på stan och stötte ihop med massa folk innan jag slutligen kom hem till Bergvik. Väl hemma bar det av upp på IP för att kika fotboll som tyvärr slutade med en 0-2 förlust för oss..


På vägen därifrån möter jag en bil i en svag kurva. Ser ut som han ska gena lite lätt men ju längre in i kurvan man kommer ju mer kommer han över på min sida så när han har över halva bilen på fel sida är det dags för mig att stå på bromsen och hålla ut i vägkanten och slänga mig på tutan. Dock ingen reaktion från den andra föraren som fortsätter i samma bana och sen blinkar in på IP där det var dans för kvällen. Kan mycket väl varit nån som tagit en liten sup innan denne åkte upp på dansen, idiotiskt! Det ironiska var att jag 200 meter senare passerar en polisbuss och som håller på att ställa iordning för en poliskontroll, synd att dom inte fick upp den lite snabbare..


underbar dag idag, solen har stått högt på himlen och värmen gassar på. Blev grillning vid lunch och sen bara sitta och läska ute i solen innan Sta kom och hämtade upp mig och sitter hemma hos honom nu. Tror han precis har duschat klart så nu ska vi ut och sätta oss i solen och knäppa varsin öl och göra oss iordning innan vi drar oss vidare upp till IP och "60-års"festen där. Grattis Niklas, Johan och Nogge på 20-års dagen! Kommer bli en riktigt rolig kväll!



Av Norde - 7 maj 2008 21:05

Har snart gått två veckor sen jag hade min utställning och har sedan dess kännt mig trött och omotiverad för att göra något nytt. Kan vara det att gå från det var såndant tempo för att hinna klart med utställningen innan slutdatumet till att ha det klart och bara släppa pressen som gör att man helt enkelt inte orkar. Har fått nya uppgifter att göra, fota med storformatskamera för att sedan framkalla, hitta en riktigt snygg bild och argumentera kring och uppgiften vi då fick idag. Fick välja varsitt nummer mellan 1-10 och därefter fick vi oss en bild tilldelad med det numret på. När jag plockade fram min bild blev det liv på dom andra som började skratta och sa att det ju passade mig. Kollade på bilden och fick se en halvnaken tjej på en plansch, sweet ;D Denna bilden ska jag då skriva en bildanalys om till nästa onsdag.. Vad kan man se i den bilden tro?


Saken är ju dock att jag känner mig omotiverad till att göra någonting mer nu när slututställningen är klar, känns som att man inte har någon ork. En viss person hade nog bara sagt "orka" och gått därifrån ;D Men jag ska sluföra det här är det väl tänkt, slutar ju trots allt om 16 dagar. Gäller bara att ta tag i det.


En annan sak jag har tagit tag i, tror och hoppas jag iaf, är rehabiliteringen. Ska snart gå och lägga mig i gymmet för att köra ett pass för andra dagen i rad (gör mig själv imponerad faktiskt!). Sedan ska jag försöka köra ett imorgon också. Har släppt kryckorna nu och går väl lite bättre dag för dag så märks ju att det går åt rätt håll. Med mycket vilja ska det här kunna gå riktigt bra.


Just nu känns det som om att jag skulle vilja göra någonting nytt, bara resa iväg och göra någonting kul och få motivation. Roa sig och ha det härligt bara. Men får väl nöja mig med att resa hem till Söderhamn till helgen och ha det skoj där. Känns faktiskt som om att det är upplagt för en väldigt lyckad lördag iaf =)


"Gymakräk"

Av Norde - 4 maj 2008 01:18

Har varit skönt med lite långledigt nu. Utnyttjat tiden väl och hunnit med ganska mycket. Flängt runt och kikat lite på fotboll då det har varit seriepremiärer i helgen, dessvärre fick vi ingen vidare start i någon av serierna.. men får väl hoppas att det kommer.


Blev hem till Nordins och grillade och träffade massa härligt folk i lördags, mycket trevligt och gott =P Sov ut imorse igen innan jag åkte in till stan för att kika runt på nån affär om det fanns en fototidning (Kamera & Bild) där då jag tydligen skulle ha en bild med, tyvärr märkte jag att tidningen inte kommer i affär förrens den 6 maj så får vänta ut den. "Hittade" på Jens i stan istället så plockade med honom till Bergvik där vi tog med Linus och Krille och var iväg och åt lite.


På eftermiddagen bar det av en sväng till gropen i Mohed där jag fotade lite ATV-körning. Dammigt värre! Men skoj och speciellt roligt var det att få köra själv också, blir ju inte mindre sugen precis! Efter lite mer än en timme drog vi oss därifrån och med tre dårar framför mig på varsin fyrhjuling närmar vi oss en fartkamera och ser framför mig hur det blixtrar till tre gånger, så nu finns dom förevigade hos Vägverket. ;D Trodde inte att blixten skulle vara så pass stark faktiskt. Läre fixa film på det där sen =P


Dagens låttips:

Melissa Horn - Som jag hade dig förut





Ovido - Quiz & Flashcards