Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

Snön är tillbaka!

Av Norde - 18 maj 2008 20:39

Hade stor bakdag i fredags då vi i klassen skulle fixa lite bakverk till vårfesten som skulle vara på skolan på kvällen, blev chokladmuffins, chokladkaka, kladdkaka och så lite sockerkaka. Jag är grym på att knäcka ägg! ;D På kvällen sen då så var det som sagt dags för vårfesten där grillning stog överst på schemat. Efter maten var det ett band som kom och lirade afrikansk trummusik, rätt så fränt faktiskt och härlig rytm. Avslutade sen natten med att kika hockeyn där Sverige faktiskt inte hade så mycket att säga till om..


På lördagsmorgonen bar det av upp till Sundsvall där det först kikades in på fotomuseet där olika fotoskolor hade sina slututställningar, fanns fina bilder att se. Därefter blev det att kika runt på stan och lite så, hittade en skjorta som inhandlades och gick ut på stan igen och förbi en rätt så bra gatumusiker faktiskt, skön röst. Innan vi åkte hem hann man få syn på massa finbilar och det visade sig att det var bal på stan. Sen blev det att sätta sig på bussen tillbaka hem till Huddik igen. Medans jag satt där fick jag ett samtal från Bergvik Nu, som är en lokaltidning hemikring, och som ville skriva nåt litet repotage om mig och min fotografering. Bara tack och ta emot av uppmärksamheten =P


I Forsa igen så började förberedelserna till fest, då vi hade planerat att gå ut eftersom det är sista helgen med alla på skolan. När det väl var dags så började några dra sig ur för att dom inte orkade så fick muta med att jag skulle stå för taxin om dom hängde med vilket lyckades. Dock åkte dom hem nästan direkt när vi kommit in på Agust i stan men men.. Själv härjade jag vidare med dom två som var kvar, ångrar dock att jag inte gick på Statt istället. Får ta det nästa gång. Övergav dom andra så småningom och hittade på Pontus istället ute på stan så blev iväg och käka med lite folk och sen fick vi skjuts ut till Forsa med "Mr. 100%" ;D haha


Går in i sista veckan på plugget nu, roligt på ett sätt men tråkigt på ett annat. Får hoppas vi får finväder med värme under veckan nu iaf så att vi slipper den lilla snö som fallit nu under helgen vilket är riktigt deprimerande..


Precis nu när jag hade skrivit klart hörde jag en smäll från övervåningen på huset jag sitter i. Är helt själv här och inget fönster eller något öppet och när jag kommer upp ser jag att en blomvas med blomma i ramlat ner i golvet, scaaary ;S


Dagens låttips:

Lostprophets - Last Summer

Chester See - God Damn You're Beautiful


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards