Alla inlägg under april 2009

Av Norde - 30 april 2009 14:03

Tenta är avklarad, kändes som att man kommer att klara den iaf. Nu väntar beachvolley, grillning och öl


Trevlig valborg på er!


Dagens låt:

Av Norde - 28 april 2009 23:52

"På en ödslig gata en sen natt står en påtagligt berusad man. Han håller sig i en lyktstolpe och tittar ned på marken. Han ser ut att leta någonting. Du kommer fram till honom och frågar vad han gör. Han svarar jag letar efter min portnyckel. Du hjälper honom, men ni hittar ingen nyckel. Till sist frågar du honom om han är säker på att han tappat sin nyckel just där. Nej, nej, svarar han, och pekar på en plats långt inne i mörkret bakom några soptunnor. Det var där borta han tappade nyckeln. Du frågar, något förvånad, varför han inte letar där borta. Han svarar att det inte går för där borta är det så mörkt. Det är lättare att leta under gatlyktans sken"

Av Norde - 28 april 2009 11:45

BEWARE!

Alla kommer vi väl ihåg hur uppspelta och rädda de flesta studenterna var här i höstas för att två män skulle komma och knacka på just deras dörr..? Nu är det dags igen... Vill du ha en snigel på ögat? Om inte betala tv-licensen!


Någon som kommer ihåg det där speciella knackningssystemet vi hade förr? Jag väntar på signalen ;)

Av Norde - 28 april 2009 01:43

Har tillbringat min helg nere i Uppsala. Kändes skönt att komma dit, lite som att mötas av en ny miljö. Allt blomstrade, folk låg utspridda på gräsfläckarna i stanoch solade eller satt längs ån och åt glass och bara hade det skönt. Eller också så var det bara det att jag tyckte att det var skönt att få komma iväg en sväng? Tror lite av en blandning där faktiskt men jag har insett att jag börjar gilla Uppsala allt mer faktiskt.


Var ut till boländerna en sväng i lördags och kikade och plåtade lite på bilutställningen Street Cars Festival. Mitt i allt kommer en kille från PBZ fram och frågar om jag inte kunde fixa lite bilder åt de på deras bil som de eventuellt skulle ha till ett tidningsrepotage i Bilsport. Absolut sa jag och han körde iväg med bilen och hela publiken gick efter för att få se mig och en till fotograf plåta lite, hehe :P Bilderna i sig blev väl lite så där, motljus för att inte få en skittråkig och ful bakgrund och sen en jätteskarp sol på det. Men men, kul var det iaf!


Strax därefter åkte vi iväg till systers diplomatering där hon och 200 andra jurister skulle bli uteximinerade från sin utbildning. Massa folk och fin liten cermoni. Kvällen avslutades med en riktigt fin middag ute i Uppsala. Väldigt trevlig helg måste jag säga!


Idag hade jag tänkt plugga lite innan jag åkte tillbaka till Sundsvall.. det gick ju inte alls. Slog mig ner framför datorn istället när jag vakande och såg att jag hade fått ett mail av ägaren till sajten Garaget.org (sveriges störta comunity för motorentusiaster) som hade sett lite av mina bilder och undrade om jag var intresserade av att frilansa för dem. Kul att bli uppmärksammad och få ett erbjudande. Visserligen kommer det inte handla om att man får betalt utan mer att jag får gratis inträden på olika motorevenemang och kanske någon tröja och så, men ändå.. Lägger ju ner mycket tid i forumet där så bara kul tycker jag =)


Efter lite mailkonversation och ett besök från Wesslan så drog tiden iväg och jag fick stresspacka för att hinna med bussen in till stan. Väl i stan blev det en glass med Falck och till att strösa runt på staden lite innan jag åkte upp till Caspers för att träffa min sjukgymnast för undersökning och utlåtande om mitt opererade knä och om jag kunde få börja lira boll igen nu. Men hur det gick får ni läsa om i min andra blogg: http://korsbandsskada.bloggagratis.se/


Efter besöket hamnade jag i en liten dispyt med en otrevlig och grining busschaufför innan jag kom fram till tågstationen och kunde åka tillbaka till Sundsvall och tentaplugget igen..


Dagens låt: "en busschaufför, en busschaufför. Det är en man med..."


Lite bilder från utställningen Street Cars Festival:

Av Norde - 24 april 2009 20:26

..Som topic. Efter två misslyckade försök med att hinna med tåget hem till Söderhamn idag så sitter jag iaf nu i skrivande stund på ett på väg söderut. Efter miss nummer 2 stog Åland i korriodoren med en flaska rosévin så gick ju inte att tacka nej till det. Klev ut på innergården där det redan satt ett gäng på runt 30-pers i solen och grillade, åt och drack så slog oss ner med dem och hade det trevligt.


Märks att sommaren är på intåg nu iaf. Innergården fylls med sommarklädda studenter som grillar, tjoar och tjimmar bland myggen. Härligt, härligt! =)

Av Norde - 24 april 2009 15:08

idag kom äntligen CSN-bidraget, efterlängtat vill jag lova!

 Bär snart av hem till Söderhamn för min del för att imorgonbitti åka vidare ner till Uppsala och syrran. Kommer blir trevligt värre det, synd bara att man missar vårträffen hemma i stan. Men får väl kompensera med Street Cars Fest nere i Uppsala istället :P


Och på måndag väntar undersökning av knät för att få ett utlåtande om att det är lugnt att jag kör på för fullt med fotbollen igen. Sen är det bara att sätta igång med pluggandet inför tentan på allvar =/

Av Norde - 23 april 2009 00:50

Efter att ha lämnat in vårat uppsats-PM idag kilade vi iväg ett gäng ner på stan och åt lite kinabuffé. Jag åt sushi för allra första gången! Det smakade väl... inte så konstigt men inget nå vidare speciellt heller. Åt tillomed bläckfisk! Mätta och glada drog vi tillbaka till förrådet och bytte om till basketmundering och kilade iväg och lirade lite streetbasket, sjukt skoj faktiskt!


Trötta och nöjda kom vi tillbaka till förrådet igen där vi beordrades att ta snabbdusch för nu var det grillning som gällde. Och det är väl vad hela kvällen har varit ägnad åt. Vid elva började det bli lite för kallt för att sitta kvar ute, endast +1. Men långbord, grillning, musik, allsång, skratt och trevligt sällskap, kan en onsdagskväll bli bättre?


Sushi vs. grillning 0-1


Påminnelse till mig själv: Ring och boka Kåren imorgonbitti!

Av Norde - 16 april 2009 13:51

Hämtade upp Amanda i tisdags och sen gav vi oss av tillbaka till Sundsvall igen. Precis när vi kom in i stan fick jag idén att vi skulle styra upp en grillkväll, sagt och gjort så styrdes bilen mot Birsta istället för grill och köttköp. Gick bra ända fram till kassan då mitt konto tydligen var slut på pengar, vad hände där?! Så Amanda fick ta hand om betalningen istället. Tiden drog iväg men till sist fick vi fart på våran grillkväll. Grillning, trevligt folk, levande ljus och invirade i filtar satt vi där ute allihop i några timmar och snackade "gamla" minnen (Kan man kalla ett år gamla minnen för gamla?). Mysigt värre! Nu är sommaren snart igång!


Foto: Kristoffer Hellman

Ovido - Quiz & Flashcards