Alla inlägg under mars 2009

Av Norde - 31 mars 2009 16:07

Fick min deklaration i brevlådan idag och efter en lite översikt av den ser jag att det kommer att ramla in en slant på kontot även iår. Närmare bestämt 3659:-, strax över hälften av vad jag fick förra året men ändå.. Hade inte förväntat mig att det skulle bli någon summa att få tillbaka iår så det är väldigt välkommet! =P

Av Norde - 31 mars 2009 12:37

Vaknade upp ur en konstig dröm imorse när Linus ringde och ville ha flytthjälp. 5 minuter senare stog de utanför entrén med flyttsläpet så var bara att masa sig ner och hjälpa till att bära in allt. Får se om han kommer få höra något roligt framöver med tanke på vart han bor ;)


Posten sen två veckor tillbaka ligger fortfarande oöppnad, väskorna ännu ej uppackade sen jag kom tillbaka, diskberget har börjat växa på sig och det är smått stökigt här i min lilla etta. Livet är tillbaka till det vanliga igen med andra ord. Nu väntar föreläsning om vetenskaplig metod, intressant...

Av Norde - 29 mars 2009 22:47

"- Vart kommer ni ifrån då?

- Umeå!

- Det ligger söderut va?

- Nej, norrut!

- Jaaha, norr om Gällivari då eller?"


En av många sköna kommentarer från helgen. Galen helg men rolig! Det gör vi om något tag grabbar!

Av Norde - 28 mars 2009 16:33

Var ner på stan idag på luchen och köpte oss förköp till kvällens konsert. Sen bar det av till Mojo´s och Hangloose och kikade lite kläder. Sköningar som jobbar där inne på första stället iaf. "Jag vet inte vem din mamma låg med men bra blev det ju inte iaf!"


Väl hemma igen ser vi att spelningen var utsåld så vi hade nog tur och fick bland de sista biljetterna. Kan nog bli en del folk ikväll!  Skoooj!


Sen gav vi oss på att försöka skruva upp en hylla på väggen. Efter mycket om och men så sitter den där nu. Ska upp med en till men vi tar nog en vätskepaus med den tills imorgon. Nu väntar matlagning! Pettersson är storkocken just nu och steker fläskfilé för fullt i köket. Samtidigt väntar kroketter i ugnen och bea i kylen, mmmmm! 

Av Norde - 28 mars 2009 11:00

Direkt efter att ha jobbat klart igår skyndade jag hem och packade väskorna och lastade in i bilen och gav mig iväg och plockade upp de andra för att börja åka mot Sundsvall. Med rödblinkade instrumentbelysning gav vi oss ut på E4:an och blev lite tveksamma på om vi skulle lyckas ta oss fram utan att bli ståendes men fram kom vi iaf. Sen bar det av ner på stan och O´learys. Såg nu på morgonen att Hardcore Superstar skulle ha lirat igår också, bra missat!


Nu sitter jag och har videokonfrens med Martin som sitter 1,5 meter ifrån mig :P Ska väl klä på oss alla och kila ner på stan nu för att köpa biljetter till ikväll och lite kläder. Pettersson och Danne startade morgonen med att sprätta varson öl direkt när de vaknade för nån timme sen, gaalet!

Av Norde - 27 mars 2009 13:41

Då gör man sin sista dag på praktiken idag då. Känns lite tråkigt faktiskt att behöva åka tillbaka till Sunkan nu igen för att börja plugga. Har iaf varit en rolig praktik och jag har kommit in riktigt bra bland de andra här på redaktionen och har dessutom fått göra rätt många jobb. Chansen att få sommarjobb verkar tyvärr vara svag även om de hälsade mig välkommen tillbaka igår under avtackningstalet. Passade på att bjuda tillbaka för tårtan igår med kakor imorse under morgonmötet.  Får iaf avsluta med en ettasida igen =P


Strax över tre timmar kvar av arbetsdagen nu innan jag lastar in mig i bilen med Martin, Pettersson och Fors och åker upp till Sundsvall. Imorgon väntar Petter på Stadshuset.

Av Norde - 26 mars 2009 17:12

Började som sagt med att jag och en journalist var och träffade kyrkoherde som skulle gå i pension. Han berättade sin livsstory och om att han gillade att lyssna på någon av de 400 plattorna med Johnny Cash han hade och att han dessutom hade lirat Metallica i kyrkan. Tiden rann iväg så trodde knappt jag skulle hinna med att plåta han men det gick.


Senare bar det av till Alfta där jag plockade upp en man som var ansvarig inom en crossklubb som elittävlar. Tillsammans gav vi oss iväg ner mot gränsen mot Dalarna nästan där de hade sin crossbana och plåtade lite. Han hade många historier att berätta och hade varit med om en massa olika saker, var intressant.

På vägen tillbaka ringer de från redaktionen och funderar på vart jag har tagit vägen. Funderade om det var något nytt jobb på gång när jag klev in på redaktionen men då var det fikadags. Schysst att alla valde att vänta på mig tänkte jag. Uppe i fikarummet blev det massa tårta och snacka innan chefredaktören ställde sig upp och knackade i glaset och förklarade att vi åt tårta för att tacka av mig för praktiktiden och sen höll han ett litet tacktal från deras sida om hur tacksamma de var osv. Kul att man har lyckats göra ett bra intryck iaf =P



Vilken ser bäst ut? Med eller utan lampa? Själv tycker jag nog den översta ser snyggast ut.. eller? Kanske bara är för hans leende


Av Norde - 26 mars 2009 09:15

Personporträttet igår blev aldrig av då det redan hade blivit gjort nyligen. Istället blev det lite bilder på honom kring musikvideoinspelningen han var med och gjorde tillsammans med eleverna.

http://helahalsingland.se/bollnas/1.893545


Idag ska jag snart iväg och fota en präst om jag förstod det rätt för att sen i eftermiddag åka långt ut i skogen någonstans bortanför Edsbyn och plåta på en igensnöad motorcrossbana. Tur att man får guidning iaf :P


Men mellan det väntar registreringsbesiktning av bilen, om de nu går med på det på bilprovningen. Har bokat tid för en vanlig efterkontroll nämligen.

Sen borde jag iväg till Synsam en sväng också. Pappa råkade stänga bakluckan på bilen över min glasögon igår när vi var ute och skruvade så bågarna är lite snea nu. Hoppas det inte drar iväg med pengarna bara


Det är kul att se hur satsningen på tidningens nya webb på ett sätt har påverkat alla. Igår morse sprakade polisradion till och ett larm om en trafikolycka gick ut. Reporter och fotograf skyndade iväg från morgonmötet och webbansvarig skyndade till datorn för att snabbt lägga upp det på webben. Lite hypat kanske men kul =P Sen har det ramlat in blommor och tårta som grattis till den nya webben också, gott gott :P

Ovido - Quiz & Flashcards