Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Norde - 23 mars 2009 18:10

Dags för mig att få vara lite negativ också, inget vanligt förekommande men kändes att det behövdes nu.


För det första:

Jag trodde att våren var på intåg? Veckan har varit riktigt skön med sol och värme, så pass varmt att man kunde gå utan jacka och t.o.m i t-shirt. Men lycka varar aldrig för evigt sägs det och så sant som det var sagt.. Igårkväll började det snöa igen.. och snöa.. Nu ligger det 8 cm nysnö ute och det fortsätter att snöa.. Vart tog de härligt bara vägarna vägen?!


För det andra:

Vad är det för skitbokningar de gör till Gatufesten? Tidigare har jag varit pepp på det men efter att ha sett de klara bokningarna idag sjönk det suget lite. Det verkar nämligen som att de har valt att rikta sig till en målgrupp på 30-40+ när de har bokat artister som Ace of Base, Jerry Williams, Ulf Lundell och Tomas Ledin bara för att nämna några. Och detta väljer de ansvariga att kalla för den svenska artisteliten?  Vad ska man säga?! Tacka vet jag iaf att Backyard Babies och Far och son kommer, iaf något som kan höja gatufesten-suget hos mig!


För det tredje:

Hur orkar man råka komma åt nån knapp så att allt man skrivit försvinner så att man får börja om?

Av Norde - 23 mars 2009 15:02

Idag var det premiär för tidningens och hela koncernens nya satsning på en gemensam webb för de fyra tidningarna som ingår däri. Frågorna kring hur allt ska fungera med webben var många imorse på morgonmötet och en del kvarstår nog ännu. Men det ser faktiskt mycket bättre ut än vad tidigare webbar har gjort!


I övrigt är det en lugn dag idag. Hittade på ett knäck ute på stan som jag fick med mig en reporter på och det hittar ni här: (på nya webben ;D)

http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc/1.867767


Och den här bilden får jag nog på ettan imorrn:

Ovido - Quiz & Flashcards