Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Norde - 4 mars 2009 01:00

En liten snabb och kort uppdatering om vad som händer kring mig nu i veckan när vi har redaktionövning.. Tidningsnamnet blev Skuldebladet - en axel att luta sig mot.


Måndag: Allt drog igång. Mycket planering. Jag ringde runt till olika jägare för att försöka få följa med ut på lodjursjakt och göra ett bildrepotage om detta. Ligger dock på is då det enligt de var svårt att spåra nu när det var så mkt snö, de kanske skulle höra av sig om det ev. vart aktuellt. Plåtade porträtt på en gubbe som höll på med 3D-tv och hologram.


Tisadag: Fixade ett nytt bildrep, isklättring längs begsvägg. Men efter överläggning med resten av redaktionen kom vi fram till att vi inte skulle hinna att få klart det innan deadline. Ev. kommer jag att åka i väg någon gång framöver och göra ett bildrep om detta ändå. Ringde runt lite till polisen för en uppdatering, gick mindre bra. Gled runt en massa.. Och sen på kvällen bar det av till Bergsåker och fotade under en skoldans där det var dansbandskväll typ. Tillbaka i skolan fick jag hjälp av Robin att redigera och sen tog jag en liten bild till en annan artikel några håller på med innan man slutligen fick komma hem.


Imorgon väntar morgonmöte kvart över åtta, känns jobbigt att ta sig dit så pass tidigt när man jobbat kväll två dagar på rak nu men man läre väl. Ska fixa så att de hittar bilderna från igår och kan lägga upp bildspel på det och lite sånt. Sen kan det nog bli hem och sova en sväng om ´jag inte ska vakta polisradion. Sen vid sju är det uppkast i dambasket och deras sista seriematch som jag ska iväg och plåta strax innan deadline. Intensiv men rolig vecka. Nu väntar lite välbehövlig sömn!

Ovido - Quiz & Flashcards