Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Avtackning för praktiken

Av Norde - 26 mars 2009 17:12

Började som sagt med att jag och en journalist var och träffade kyrkoherde som skulle gå i pension. Han berättade sin livsstory och om att han gillade att lyssna på någon av de 400 plattorna med Johnny Cash han hade och att han dessutom hade lirat Metallica i kyrkan. Tiden rann iväg så trodde knappt jag skulle hinna med att plåta han men det gick.


Senare bar det av till Alfta där jag plockade upp en man som var ansvarig inom en crossklubb som elittävlar. Tillsammans gav vi oss iväg ner mot gränsen mot Dalarna nästan där de hade sin crossbana och plåtade lite. Han hade många historier att berätta och hade varit med om en massa olika saker, var intressant.

På vägen tillbaka ringer de från redaktionen och funderar på vart jag har tagit vägen. Funderade om det var något nytt jobb på gång när jag klev in på redaktionen men då var det fikadags. Schysst att alla valde att vänta på mig tänkte jag. Uppe i fikarummet blev det massa tårta och snacka innan chefredaktören ställde sig upp och knackade i glaset och förklarade att vi åt tårta för att tacka av mig för praktiktiden och sen höll han ett litet tacktal från deras sida om hur tacksamma de var osv. Kul att man har lyckats göra ett bra intryck iaf =P



Vilken ser bäst ut? Med eller utan lampa? Själv tycker jag nog den översta ser snyggast ut.. eller? Kanske bara är för hans leende


 
 
Lina

Lina

26 mars 2009 20:20

Schysst! :) Jag gillar den översta bäst... mer kontraster i ansiktet.

http://lina-marie.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards