Direktlänk till inlägg 28 april 2009

En helg i Uppsala

Av Norde - 28 april 2009 01:43

Har tillbringat min helg nere i Uppsala. Kändes skönt att komma dit, lite som att mötas av en ny miljö. Allt blomstrade, folk låg utspridda på gräsfläckarna i stanoch solade eller satt längs ån och åt glass och bara hade det skönt. Eller också så var det bara det att jag tyckte att det var skönt att få komma iväg en sväng? Tror lite av en blandning där faktiskt men jag har insett att jag börjar gilla Uppsala allt mer faktiskt.


Var ut till boländerna en sväng i lördags och kikade och plåtade lite på bilutställningen Street Cars Festival. Mitt i allt kommer en kille från PBZ fram och frågar om jag inte kunde fixa lite bilder åt de på deras bil som de eventuellt skulle ha till ett tidningsrepotage i Bilsport. Absolut sa jag och han körde iväg med bilen och hela publiken gick efter för att få se mig och en till fotograf plåta lite, hehe :P Bilderna i sig blev väl lite så där, motljus för att inte få en skittråkig och ful bakgrund och sen en jätteskarp sol på det. Men men, kul var det iaf!


Strax därefter åkte vi iväg till systers diplomatering där hon och 200 andra jurister skulle bli uteximinerade från sin utbildning. Massa folk och fin liten cermoni. Kvällen avslutades med en riktigt fin middag ute i Uppsala. Väldigt trevlig helg måste jag säga!


Idag hade jag tänkt plugga lite innan jag åkte tillbaka till Sundsvall.. det gick ju inte alls. Slog mig ner framför datorn istället när jag vakande och såg att jag hade fått ett mail av ägaren till sajten Garaget.org (sveriges störta comunity för motorentusiaster) som hade sett lite av mina bilder och undrade om jag var intresserade av att frilansa för dem. Kul att bli uppmärksammad och få ett erbjudande. Visserligen kommer det inte handla om att man får betalt utan mer att jag får gratis inträden på olika motorevenemang och kanske någon tröja och så, men ändå.. Lägger ju ner mycket tid i forumet där så bara kul tycker jag =)


Efter lite mailkonversation och ett besök från Wesslan så drog tiden iväg och jag fick stresspacka för att hinna med bussen in till stan. Väl i stan blev det en glass med Falck och till att strösa runt på staden lite innan jag åkte upp till Caspers för att träffa min sjukgymnast för undersökning och utlåtande om mitt opererade knä och om jag kunde få börja lira boll igen nu. Men hur det gick får ni läsa om i min andra blogg: http://korsbandsskada.bloggagratis.se/


Efter besöket hamnade jag i en liten dispyt med en otrevlig och grining busschaufför innan jag kom fram till tågstationen och kunde åka tillbaka till Sundsvall och tentaplugget igen..


Dagens låt: "en busschaufför, en busschaufför. Det är en man med..."


Lite bilder från utställningen Street Cars Festival:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards