Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

första veckan som arbetslös

Av Norde - 30 maj 2008 13:12

Då har man gjort sin första vecka som fritidsforskare då.. (läs arbetslös)

Var in och anmälde mig som arbetssökande i måndags då som tidigare sagt och har sen dess inte gjort alltför mycket denna vecka, bara unnat mig att ha det skönt under denna lediga tid. Nästa vecka blir det dock ändring på det då jag ska iväg på introduktionskurs med arbetsförmedlingen vad nu det kommer innebära. Hoppas bara att jag får sluta i tid så man hinner med att kika på studenten på torsdag.


Var in till stan en sväng med Sta i onsdags för att uträtta lite ärenden. Var först upp på Caspers en snabbis innan vi åkte ner på stan där jag köpte mig en kabel att ha mellan cd-spelaren och förstärkaren hemma då min kabel mellan datorn och förstärkarn har sagt upp dig på heltid, dock fick jag inte fram nåt ljud konstigt nog så gav upp och har inte orkat ge mig på det igen.. än..

En sväng genom stan hann vi med också och kikade runt lite på både det ena och det andra, lyckades även ta en grym bild men kom sen åt den där rackarns knappen på kameran så att jag formaterade minneskortet och den försvann, illa illa.. eller vad säger du Sta? ;) På kvällen drog jag, Sta, Jonny och Matte upp en sväng till Huddik för att tillsammans med 865 personer till kolla på derbyt mellan ABK-SFF i division två. Slutade, överraskande nog, med en bortaseger för Söderhamn.


Gårdagen spenderades först på gymmet sen bar det av hem till Nogge där han och Pontus meckade med fyrhjulingarna för fullt, när dom väl var klar åkte vi in till stan och träffade Bergström, Blom och Embretsen en sväng. Kvällen ägnades åt att kika träningen innan det bar av hem till Nogge en sväng igen för att sen, återigen, åka till stan där hela kvällen slutade med att vi bestämde oss för att gå ut och ta en öl. Så jag, Nogge, Lydén, Niklas, Blom, Anna och Ullis drog oss iväg till O´learys en sväng och sen vidare till JH där det var quiz. Trevlig kväll..


Ikväll blir det hem till Matte och Helle för lite grillfest med Sta och lite annat folk skulle jag tro


Dagens länk: (Sjukt att det finns fok till allt, haha =P) Nån som är anmäld? ;D

KvällsPosten: De ska tävla i att masturbera


Dagens låttips:

Enrique Iglesias - Can You Hear Me

 
 
Ingen bild

Sta

31 maj 2008 20:19

De va de värsta kortet du kunna ta bort! Men men kmr väl fler förhoppningsvis ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards