Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Norde - 16 mars 2008 20:40

Innan vi fick helg från plugget skulle först fredagen klaras av. En fredag som skulle komma att bli riktigt rolig. Fick låna lärarens bil och plockade med mig två i klassen och gav mig iväg på utflykt för att jobba lite med mitt fotoslutprojekt. Bilen tog oss till Strömsbruk där jag hittade på ett gammalt, stort och övergivet växthus. Lyckades ta mig in i detta och väl där inne lät jag ögonen vandra fram och tillbaka över allt som fanns undanstoppat/kvarlämnat där inne. Det var allt från spisar och badkar till garderober maskiner och till och med en bil. Blev kvar där inne bra länge och lät kameran jobba. Hittade sedan en utgång som tog mig ut på baksidan som var fylld med bråte och diverse fordon. Vandrade runt bland allt detta och fotade en massa och dök då på ett hus som jag efter lite gymnastiska försök kom in i och hittade där omklädningrum, bastu och ett kök helt övergivet. Fann även ett litet kontor med en kaffebryggare och en gammal dagstidning från januari 1989, mycket intressant.


Väl tillbaka på skolan flera timmar senare började jag vandra mot bussen och ser då hur den kommer ca 100 meter framför mig och åker iväg, typiskt. Med andra ord tog jag mig inte in till Huddik och missade därför även tåget hem. Fick istället vänta en timme och åkte då in till stan istället och väntade ut en buss som skulle åka till Söderhamn, skapligt less på att behöva åka buss hem. Kom iaf till Iggesund sen pajjade nånting med bussen så blev ståendes 15 minuter innan vi till sist kom iväg, tog oss in till Söderhamn och stannade för att släppa av nån på Statoil varpå bussen pajjade igen, så vart att ringa efter skjuts så man kunde komma hem nån gång. På kvällen bar det av in till stan igen och träffade på Nerstedt och Magnus en sväng som precis kom från Gävle där Magnus vart och hämtat hem sin nya bil, Sveriges snabbaste steg 1 Evo.


Lördagen spenderades hemma hos Sta där vi kikade på bandyfinalen som älskade byn plockade hem igen, för femte året i rad! Är dom inte bäst så säg, utklassningsiffror i matchen som slutade hela 11-6!   På lördagskvällen bar det av hem till Nerstedt och firade hans 20-års dag lite i efterskott innan jag sen skjutsade ner dom alla som var där till krogen, själv drog jag mig hemåt för att sova. Imorse så vaknade jag upp av nåt svagt tutande och kollade trött ut genom fönstret och ser Krille ståendes där, kikar snabbt klockan och inser att jag sovit över så slänger på mig kläder och sliter med mig lite frukost ut till bilen sen bar det av mot Bollnäs en sväng och sen ner till Gävle där vi hade match mot Hille på Strömvallen, dock slutade det med förlust..


Nu ikväll har det inte hänt allt för mkt, vart ner till Falck en sväng och kikat in hans ny bil som han hämtade nere i Gävle idag. Blev en Bmw M5:a, såg mycket fin ut. Sen har jag ju även lyckats vunnit två nyckelband med Garaget-logga på och är med i utlottningen av en t-shirt med lika tryck + personligt tryck, bara hålla tummarna för den ;D


Hoppas ni orkade läsa allt, blev mycket skrivet idag.. Kanske ska börja blogga oftare så man slipper skriva så mkt, vet nån som skulle bli nöjd då iaf ;)

Ovido - Quiz & Flashcards