Alla inlägg under augusti 2009

Av Norde - 6 augusti 2009 20:03

Tog en lite geocachingsväng med Falck igår runt växbo-arbrå-bollnäs. Inne i Bollnässkogarna dök vi på en fin liten tjärn också så blev ett svalkande dopp innan det bar av hemåt igen för en liten sällskapsspelskväll med Sta, Matte och Wesslan.


Idag har jag återigen misslyckats med att gå upp när klockan ringer. Vaknade två timmar senare och då var det bara att gå ner och ställa sig vid spisen och laga lite god mat. Sen bar det av in till stan där jag träffade på Blom och tog en latté på Wayne´s och snackade en massa skit innan jag for bort till Sta´s jobb och hälsade på. 

Ikväll väntar quiz på Muskan med boysen.

Av Norde - 5 augusti 2009 11:59

Har precis vaknat, för kanske tredje, fjärde gången idag. Satte klockan på tio imorse för att försöka komma upp i hyfsad tid iaf men sen började jag snooza innan jag till sist stängde av alarmet för att sedan vakna två timmarn senare av att mobilen ringde. Måste försöka börja vända på dygnen snart.


Träning igår, dock avstog jag från den. Gått och sträckt ljumsken så gör ont bara jag går. Var upp och kikade lite iaf och fick ljumskmassage istället, inte det skönaste kan jag berätta. Får se om man är bättre til helgen så att man kan vara med och lira mot Edsbyn eller inte.


Nu ska jag väl över och handla lite och sen hem och ställa mig i köket och laga mat. Ska passa på att testa något nytt, inbakad fläskfilé med bacon och massa grejer. Kommer nog bli top notch!

Av Norde - 1 augusti 2009 00:31

Så var man hemma från årets classic car week i Rättvik igen och som vanligt har det varit en riktigt rolig och skön vecka med härlig folk. Skönt att få komma bort och bara ha det trevligt!


Finns mycket att skriva om veckan men ska hålla det kort. Varit nere tre år i rad nu och varje år har det varit en ambulans inblandad. Den här gången var det Wimark som fick åka till akuten och sy igen ögonbrynet efter att ha dragit en vurp in i framskärmen på en raggarbil och sen ner i backen. Såg ut som att de skulle ha opererat in en golfboll bakom ögonbrynet på honom när han kom tillbaka på morgonen. Men kul var det ;)


Själv fick jag ett telefonsamtal av farbror polisen klockan halv fyra en natt efter att de hade hittat min plånbok på stan så de kom förbi våran camping en sväng och hälsade på. Nån som blir förvånad? Var iaf ett par riktigt trevliga och schysta poliser som jag var väldigt tacksamma mot.


I övrigt var det fullt ståhej varje dag och en massa tok som vanligt men det tar vi någon annan gång. Blev en tidig hemfärd iaf så missar väl de två avslutande dagarna. Väl hemma nu ikväll så bar det av direkt ut till Stenö och lirade lite beachvolley fram tills att det vart alldeles för mörkt för att kunna se något mer.


Nu väntar en låång, skön och varm dusch innan jag ska krypa ner i sängen. Inge mer sova i bilen nu på några månader. Imorgon väntar först rally och sedan hem och kika match.



Wimark efter sex stygn.. var det någon som sa golfboll? ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards