Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Hemma från Rättvik igen

Av Norde - 1 augusti 2009 00:31

Så var man hemma från årets classic car week i Rättvik igen och som vanligt har det varit en riktigt rolig och skön vecka med härlig folk. Skönt att få komma bort och bara ha det trevligt!


Finns mycket att skriva om veckan men ska hålla det kort. Varit nere tre år i rad nu och varje år har det varit en ambulans inblandad. Den här gången var det Wimark som fick åka till akuten och sy igen ögonbrynet efter att ha dragit en vurp in i framskärmen på en raggarbil och sen ner i backen. Såg ut som att de skulle ha opererat in en golfboll bakom ögonbrynet på honom när han kom tillbaka på morgonen. Men kul var det ;)


Själv fick jag ett telefonsamtal av farbror polisen klockan halv fyra en natt efter att de hade hittat min plånbok på stan så de kom förbi våran camping en sväng och hälsade på. Nån som blir förvånad? Var iaf ett par riktigt trevliga och schysta poliser som jag var väldigt tacksamma mot.


I övrigt var det fullt ståhej varje dag och en massa tok som vanligt men det tar vi någon annan gång. Blev en tidig hemfärd iaf så missar väl de två avslutande dagarna. Väl hemma nu ikväll så bar det av direkt ut till Stenö och lirade lite beachvolley fram tills att det vart alldeles för mörkt för att kunna se något mer.


Nu väntar en låång, skön och varm dusch innan jag ska krypa ner i sängen. Inge mer sova i bilen nu på några månader. Imorgon väntar först rally och sedan hem och kika match.



Wimark efter sex stygn.. var det någon som sa golfboll? ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards