Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Norde - 21 augusti 2009 00:58

Varför nekar man alltid på frågor som "sov du?" eller "väckte jag dig?" Även fast man ligger mitt i sina djupaste drömmar när man blir väckt av ett telefonsamtal så erkänner man inte att man sov.. Varför?


Imorse var det Matte som stog för det samtalet. 06.50 ringde mobilen och i andra luren hördes en stressad Matte som frågade om jag låg och sov.. "nääe då, inte jag inte" svarade jag med seg och nyvaken röst. Matte hade fått soppatorsk och skulle bli sen till jobbet och behövde någon som kunde komma med en dunk bensin. Klart man ställer upp!


Ikväll har vi gjort något ovanligt också.. Jag, Matte och Sta drog iväg på bilbingo och fick åka hem lottlösa. Det ovanliga i det hela är väl den första saken, bilbingo. Lottlösa åker vi oftast hem.


Imorgon börjar strömingsleken i stan. Festligheter då större delen av Söderhamn kommer ut och har roligt. Själv håller man sig lugn hela helgen och lirar fotboll istället. 

Ovido - Quiz & Flashcards