Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Norde - 1 maj 2009 16:42

Sitter ute ett gäng på gräsmattan på innegården på förrådet och solar nu, tokvarm,t och skönt! Plötsligt hör vi sirener som närmar sig och skämtar om att nu händer det något på förrådet igen med branden igår i baktanke. Och det gjorde det också. In på innergården kommer en vespa med en gubbe på med en polispiketbuss efter sig. Lugn kör han in på gräsmattan, rundar ett träd, vänder och åker iväg igen. Ur polisbilen flyger det ut en plisman med dragen batong och springer efter och skriker åt han att stanna. Men icke, mopedisten åker iväg, polismannnen rusar efter längs gatan och polisbilen därefter.


Haha galet ställe vi bor på, i händelsernas centrum!

Av Norde - 1 maj 2009 14:37

Efter grillningen igår fortsatte festen hemma hos mig.. Ramlade in 30 pers i min lilla 22:a, behöver jag ens säga hur det ser ut här idag? Men roligt hade vi iaf! Mitt under allt dansande skriker Monika att det brinner och när vi kollar ut ser vi hur lågorna slår upp under taket på sopförrådet. Det rings på SOS och eftersom de flesta på festen var bildjournalister så sliter de fram sina kameror och kutar ut, nördigt? Check! :D Men vi fick ju iaf se en liten majkase trots allt då.

http://www.larm-soderhamn.se/?p=6744


Senare bar det av ner till stan och kåren först eftersom det var fullt på stadshuset.. Men på något sätt så hamnade jag och Åland där iaf. Idag är det framförallt slitagevarning på mig! Och läre ta tag i städandet.. och har ju tvättid nu.. ååååh! Nä nu går jag ut ocfh lägger mig i solen istället!

Ovido - Quiz & Flashcards