Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Norde - 19 februari 2009 03:31

Klockan ringde tidigt imorse, redan innan åtta. Anledningen? Jag hade tvättid som jag var så illa tvungen att ta.. Men då fick man en anledning till att komma upp i tid iaf. Resten av dagen har gått åt till studier och åter studier.. Villat bort mig gång på gång och inte förstått vad jag läst, men har lyckats plöja mig igenom 150 sidor av Makt och medier. Nu är det bara hälften av den boken kvar, sen har vi globaliseringsboken på en 200 sidor för att sen slå till med storsräparen "Masscommunication theory" på uppåt 600 sidor.. Nämde jag att tentan var på fredag?


Över till lite roligare happenings istället! Mellan tvättpassen imorse passade jag på att ringa till grannlandet Norge och boka boende till helgen så på lördag morgon bär det av mot Röros för att se Lars Winnerbäck. Blev mycket billigare än förväntat faktiskt! Satt och kikade runt lite på norska sidor nu och upptäckte att det är Röros marknad nu i veckan och fram till på lördag också. 


Vanligtvis är Röros en lite kulturmärkt stad med 5500 invånare men varje år har de sin klassiska marknad som lockar runt 75.000 besökare. Lyckades vi pricka in rätt helg att åka dit eller? :D


Synd bara att vi inte kunde åka dit till ikväll, då uppträder nämligen Ole-Ivars:

http://www.youtube.com/watch?v=P01hRhD0NGQ



Nu ska jag dejta kudden, naajt!

Ovido - Quiz & Flashcards