Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Vila i frid

Av Norde - 20 januari 2008 19:44

Nyss hemkommen från Söderhamn där jag varit och tänt ett ljus vid kanten till Söderhamns ån där dom imorse hittade Pelle livlös. Jag hade hoppats på det bästa när jag igår fick höra att han var borta men tyvärr fick det hela ett tragiskt avslut iom att dom hittade honom drunknad i ån. Jag kan inte förstå det, det känns helt ofattbart att det har hänt. Pelle som var en sån lugn och stillsam/skötsam person, ibland är livet inte rättvist.. Mina tankar nu går till föräldrarna och dom närmsta anhöriga, väldigt tragiskt.. Varför?!


Efter att ha tänt ljuset och placerat dom mellan blommor och 40-talet andra ljus blev jag sittandes på kanten ett tag och tänkte.. Efter ett tag slöt det upp fler personer kring mig vilket var skönt så man fick prata lite. Ingen verkar riktigt förstå vad som har hänt och hur en sån här tragisk sak har kunnat hända. Han var bara 20 år och hade hela sitt liv framför sig.. Det är helt ofattbart! Varför?!


Det finns tillfällen med Pelle man aldrig glömmer, kommer alltid minnas din humor och hur glad och sprallig du alltid var. Du försvann ifrån oss på tok för tidigt. Hoppas du har det bra där nu på andra sidan och att du vet att du alltid kommer finnas med oss i tankarna! Vila i frid Per Danielsson!



 
 
Ingen bild

Nina

21 januari 2008 15:36

Det är verkligen helt ofattbart!
Jag själv hade velat gått dit och tänt ett ljus till honom och sitta där och bara tänka på honom, men eftersom jag inte är hemma i Söderhamn så går det inte. Och det värsta var att få reda på det genom telefon som jag fick :( Det är bara inte sant!! Helt sjukt att det skulle vara han!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards