Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Juletiden

Av Norde - 29 december 2008 15:39

Julafton blev en lugn och trevlig dag. Mycket god mat och en massa trevligt sällskap och sen någon julklapp på det =)


Efter en lång natt kom jag till sist i sängs innan det var dags att kliva upp och börja städa undan lite från gårdagen innan en del av stora tjocka släkten ramlade in under lunchtiden på juldagen. Efter massa mer mat och prat blev det dags att röra sig in till stan för att träffa lite gamla kompisar jag inte sett på länge och sedan Stadshotellet. Träffade en tjej under förfesten som hade pluggat bildjournalistik tidigare och kan inte påstå att jag ser fram mot den kommande tentan mer nu precis. Blev lite avskrämd där :P 


Vi gav oss på att beställa pizza också och det blev ju en lite lustig historia, undrar om pizzagubbarna lessnade på de i "det lilla huset på gården". Haha :D

Kvällen fortsatte med guitarr hero och andra former av spel innan jag, Anna och Petra gav oss ner på stan och mot Statt. Det roliga med att gå ut på juldagen är att  man träffar så mycket folk som man inte sett på länge och sånna fanns det många av. Var en riktigt rolig kväll! 


På nattbussen sen träffade jag Melle, min gamla barndomsvänn som jag inte sett på år och dar, så blev en massa prat och historier. Klev av nattbussen och gick ner till Linus och satte oss och forsatte prata där en massa alla tre tills jag slocknade i soffan.. skräll? ;D


På morgonen var det bara att ladda om. Iväg och lyssna på syster som tillsammans med sin man och Lina var och sjöng innan det var dags för bandy och annandagsderby mellan Bollnäs och Edsbyn. Men först skulle vi hämta upp Krille och ni som försökt med det tidigare vet ju hur det brukar gå ;) Tog tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid men till sist kom vi iväg och kunde trycka in oss i Edsbyklacken och gorma :D Skoj skoj.. Blev en jämn match som slutade 4-4.


Gårdagen tillbringades inne i stan där det var överraskningfest för Ellen som fyllde 20. De hade hyrt ett riktgit fint med tre våningar ställe, som var inrett och klart för att bli krog innan myndigheterna satte stopp för det. Blev tacobuffe, vinprovning, tal, efterrätt och bildvisning av de bilder Matte och jag hade tagit under dagen innan allt annat folk började ramla in. Grattis =)


Imorrn drar jag till fjällen för att fira nyår, kommer att bli riktigt skönt.. Känns som att jag fortsätter att lägga allt plugg åt sidan till nästa år, vill bara få koppla av och känna mig fri för en stund just nu!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards