Alla inlägg den 8 december 2008

Av Norde - 8 december 2008 22:01

Live-nyhetssändningen gick riktigt bra för oss vilket också innebär att filmkursen nu är slut tråkigt nog. Har varit intressant och lärorikt och gett mig mersmak för det här med filmning och tv-produktion.

  Sändningen satt iaf där den skulle så det var klockrent, bra jobbat gruppen! =)


Senare på dagen när jag var hemma och stökade lite kom Sta tillbaka efter att ha varit och kikat runt lite på stan. Några minuter senare när jag gör mig klar för att gå ner till skolan igen, då vi skulle ha redaktionsmöte, så ringer det på dörren. Öppnar och därutanför står Matte, vilken överraskning! Sta hade varit och hämtat honom vid tåget och egentligen så hade de väl lite andra planer på hur jag skulle överraskas av att han kommit upp ;) Synd att ni inte lyckades för det hade varit ett skönt skratt :D


Kvällen slutade med fest hemma hos mig med sing star och lite folk. Lyckades återigen tappa bort något, denna gång var det plånboken. Så fick kila ner till skolan och leta runt där men utan resultan. Så hem igen till festen och vänta ut alla innan jag vände upp och ner på rummet utan att hitta den. Öppnade sen det skåp jag letat igenom flera ggr och där låg den ju självklart =P Kvällen räddad så sen bar det av ner på stan.

Tack för helgen grabbar =)


Dagen efter blev väldigt slapp. Framåt eftermiddagen tog jag cykeln ner till stan för att plåta lite på railstylen som kördes mitt på torget där de byggt upp en ramp och lite hopp och boxar. Var skoj att få fota lite igen!


Idag har vi varit på ST på studiebesök och senare haft genomgång av känslabilder som vi alla tagit. En känsla som beskriver hur vi känner oss sen vi kom hit till Sundsvall. Min handlade om någon form av stress och hur allt har gått så snabbt sen jag fick telefonsamtalet om att jag kom in.
 Under genomgången kom en bild upp på två ben, det ena med ett skrapsår på knät och det andra med ett plåster på knät. Efter diskussioner om känslan kring bilden kommer våran filmlärare in och får frågan av fotoläraren vad han får för känsla av bilden. Svaret var så sjukt roligt, han slänger ur sig roliga kommentarer hela tiden den där Ingo :D så här löd hans associationtill bilden:

"Det ser ut som att hon har blivit tagen bakifrån"

 Klockren ;)


Senare på eftermiddagen drog jag och Siv iväg för att träffa en tjej för en intervju och fotning. Vem det är kan jag dock inte avslöja eftersom alla ska vara så hemliga när det gäller redaktionsövningen ;) Men ska iaf försöka att skriva ihop en artikel av intervjun inatt tänkte jag. Kommer att genomföras på gammalt hederligt journalistiskt sätt, med alkohol i kroppen. Vi har nyss suttit och druckit lite starkvinsglögg och kikat på hem-tentan och ska ner till Amanda där de andra är nu och pimplar lite sprit.. på en måndag och allt..  OM jag skriver artikeln inatt kommer den nog behövas korrläsas imorgon tror jag ;)


Imorrn väntar förläsning av en sportfotograf, tingsrättsbesök, teleintervjuer(?) och artikelskrivande (2 olika. Skriver mer än jag fotar :S)

Därefter väntar självaste redaktionsövningen resten av veckan...

Ovido - Quiz & Flashcards