Alla inlägg den 23 december 2008

Av Norde - 23 december 2008 23:48

Tio minuter kvar till julafton nu. Har inte riktigt kommit in i julkänslan ännu så får hoppas att den infinner sig imorgon. Men tills vidare:


God jul på er allihopa och hoppas att ni får en fin dag i gott sällskap och med god mat! och självklart lite Kalle Anka ;)

Av Norde - 23 december 2008 00:04

Packade väskan och begav mig till idrottshallen idag för att vara med på lagets fotbollsträning. Sist jag var med på planen och spelade med de var för ett och ett halvt år sedan och då slet jag av korsbandet. Nu har det gått 8 månader sedan jag opererade knät och fick ett nytt korsband så nu var det dags att börja känna sig för lite grann.


Kändes underbart att snöra på sig skorna och springa ut med en boll på planen för att lattja ett tag innan vi satte igång med lite passningsövningar och annat. Fick inga känningar i knät överhuvudtaget, det enda som märktes av var att jag har tappat konditionen rejält sedan det hände! var med och körde i ca. 20 minuter innan det var dags för match och då valde jag att kliva av för att inte riskera någonting. Satsar istället på att kunna köra för fullt till sommaren då det är lite skönare underlag att springa på. 


Istället snörde jag på mig joggingskorna och gav mig ut på joggingtur på några kilometer i vinterlandskapet. Känns underbart att allt börjar gå åt rätt håll nu och jag sitter just nu med ett leende på läpparna och längtar tills jag får lira fotboll nästa gång igen, det är ju så skoj! Kul att träffa alla gamla lirare i laget igen också, ni är sköna allihop och ger mig ytterligare en anledning till att vilja komma tillbaka till fotbollen igen =) 

Ovido - Quiz & Flashcards