Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Tröttheten tar över

Av Norde - 21 december 2008 01:46

Kom i säng 07:10 imorse och fick sova i en halvtimme innan Amanda ringde för att väcka mig. Bara att kliva upp och göra sig klar att gå till tågstationen för att lämna Sundsvall bakom sig för iår. Kommer sakna Sundsvallgänget en del, men tre veckor kommer nog att gå snabbt!


Väl hemma serverades jag lite frukost bestånde av god julgröt som mamma stått och lagat ihop. Mätt och glad tog jag bilen och åkte iväg till hallen för att kika in våran träning. Snackade lite med Thomas som är vår andretränare och han tyckte att jag skulle försöka komma igång lite lätt med fotbollen igen efter skadan och testa vara med på några lätta övningar men absolut ingenting som har med närkontakt eller nån lite hårdare form av träning. Så på måndag kanske jag snörar på mig skorna för att testa lite lätt med passningar, skott och löpningar efter ett 1,5 års uppehåll från fotbollen. Undrar om det kommer att vara pojklagsnivå på mig?


Efter träningen styrde jag bilen in till stan och hem till Frida för att få mig en klippning lagom till jul. På vägen hem sen började sömnbristen göra sig uppmärksam. Märkte hur jag gång på gång tappade koncentrationen helt under bilkörningen så till sist tvingade jag mig att stanna längs vägkanten för att gå ut och ta luft för att inte riskera att somna bakom ratten. Kom till sist hem och slockande nästan direkt i sängen och sov en fyra välbehövliga timmar. 


När jag vaknade igen hade syrran och patrik kommit upp från Uppsala så blev ett kärt återseende =) Så kvällen har spenderats i lugnet med familjen. Nu väntar en låång och skön sömn för min del! God natt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards