Direktlänk till inlägg 21 juni 2008

Vad hände igår?

Av Norde - 21 juni 2008 01:33

Så var midsommar 2008 avklarat! Sedvanligt så tillbringades dagen ute i Nogges stuga med en massa härligt folk , unga som gamla. Kom ut till stugan runt två-tiden på fredags eftermiddagen och slog oss ner vid bryggan medans det ramlade in lite mer folk samtidigt som solen tröck sig fram ur molnen och stekte på. Med värmen föddes även idéen om att en svalkning behövdes så bananbåten och ringen pumpades upp och sen begav vi oss ut på havet med båten och åkte, riktigt kul att se. Sjuka vurpor!


Väl iland igen satte grillningen igång och därefter blev vi inbjudna i stugan till Nogges föräldrar och släkt där det bjöds på det ena och det andra tillsammans med massa sång och konstig utstyrsel =P Blev allt sneare ju längre kvällen gick och allt mer folk droppade även in vilket gjorde det, återigen, till en underbar midsommar!

Blev dock inte mycket sova inatt, slocknade runt fyra tror jag och vaknar tre timmar senare av att Jens ligger och sparkar på mig i sömnen. När man väl fattat vad det var och vart man var så kände man hur instängt och äckligt varmt det var i den lilla stugan där vi tryckt ihop oss 11 pers så tog mina grejjer och gick ut och satte mig istället samtidigt som Carro kom ut och klagade på samma sak. Så tog oss varsin bänk nere på bryggan och slocknade där och sov i två timmar till tills alla andra började vakna och droppa ner till bryggan.


Skönast läre ha varit när Zetter kom ut från stugan och sa "Va hände?!" och böjer sig fram och visar hur han blivit rakad med ett enda drag mitt på huvudet av Krille på natten så han fick sig en landningsplatta på huvudet, kanske det osötaste jag sett på länge ;D


Kort sammanfattning av midsommarn 2008 var att det vart kanon, kunde dock mått bättre idag, och tillbringades med ett riktigt härligt gäng! Nu äre det bara att ladda om till nästa midsommar ute vid havet!


Gårdagens skönaste kommentar  kom nog av Nogges 10-årige kusin:
"Jocke, kom hit! Hon är kåt!"



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards