Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Norde - 8 juni 2008 20:01

Efter en lång, hård och intensiv kamp stog San Marino som segrare av årets upplaga av Flagg-VM! Finalen blev väldigt tajt sedan rösterna fördelats lika mellan finalländerna USA och San Marino och för att få ett avgörande krävdes lottning. En lottning där Crister Wallgren drar fel kuvert och låter San Marino ta hem segern.. När segraren var klar korkades champangen upp och sprutades ut från lottningspodiet och där satt man, missnöjd och blöt av champange men ändå med ett leende på läpparna efter en rolig helg med massa härligt folk och en hel del tok. Hade hoppats på mina favoriter Ghana jag men dom kom tyvärr inte längre än åttondelsfinal.. ;D 


Sen bar det av mot krogen för alla, träffade på Tobbe utanför som precis hade blivit haffad av polisen då han hade pissat på lite fel ställe och fått en bot på 800:-.. Behöver jag säga att han inte var så nöjd? Pallade inte med att gå på krogen då jag kände mig allmänt sliten så fick bli en tidig kväll istället.


Idag har det varit en skön dag, vart ut med båten, som sjösattes igår, på en premiärtur. Väldigt blåsigt men också väldigt mysigt. Blev upp till klubbstugan där vi grillade lite innan vi rörde oss hem igen. Nu har man nyss kikat den tredje EM-matchen och inväntar nästa där vi hoppas på tysk seger mot Polen då man kan inkassera en liten slant förhoppningsvis. Läre dessutom bara påpeka att det är riiiktigt underbart med bärbar dator och trådlöst nätverk. Ligger ute i hängmattan i trädgården nu i skrivande stund, helskönt! 

Ovido - Quiz & Flashcards