Direktlänk till inlägg 13 juni 2008

Rehabilitering efter korsbandsskada

Av Norde - 13 juni 2008 23:59

Önskar nästan att jag hade startat en separat blogg om mitt knä där allt från tiden efter att skadan uppkom till efter operationen dokumenterades..


Har iaf gått 10 veckor nu sedan min korsbandsoperation och det känns som att det går framåt i bra takt. Har börjat hitta på och återbygga muskler i lår och runt knä vilket i sin tur har fått låret att bli större igen och få en lite mer normalt storlek än tidigare. Men är ännu en bra bit kvar innan bägge låren har samma storlek, just därför är träningen väldigt viktig.


På rehabiliteringen i torsdags träffade jag på en kille som även han hade smällt av sitt korsband i samband med fotboll och nu körde rehab. Hade genomgått en operation för strax över 3,5 månader sedan och var förvånad över hur mycket vikter jag orkade/klarade av att ta i mina övningar då han bara orkade hälften trots att hans tid efter operationen var mycket längre. Detta var som ett litet glädjebesked för mig då jag ser att allt arbete i gymmet ger resultat och ger en mer ork till att hålla i med träningen. Första veckan på länge som jag har kört fyra pass nu och har dessutom fått nya , lite hårdare, övningar då sjukgymnasten ansåg att det hade gått framåt för mig.

Har dessutom börjat köra lite lätt jogging i samband med att jag gör övningar på step-up brädan och när jag kör i cross-trainern. Om tre veckor skulle jag få börja löpa lite sa han, kunde vart tidigare om jag inte åkt på inflamationen i knät där efter operationen. Känns iaf possitivt!

 
 
Ingen bild

Sta

14 juni 2008 12:02

Kanske dags och skriva om dagens låttips? ;)

 
Louise

Louise

15 juni 2008 19:36

Härligt att det går åt rätt håll!

http://annalouisechristina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards