Alla inlägg under april 2008

Av Norde - 4 april 2008 13:39

Fick brev från Skatteverket idag där det stog att jag kommer att få 6174 kronor tillbaka på skatten, jippie ;D


Sen ska jag nog skicka in så jag får pengar tillbaks för resorna till och från jobbet med så kanske kan räkna med lite pengar till också =P


Uppdatering: lagt till avdrag för resor till och från jobbet nu också så summan jag kommer få slutade på 7050:-  =P 

Av Norde - 2 april 2008 16:25

Som jag skrev igår hade jag ju börjat blöda igenom förbanden igen så åkte ner till hälsocentralen idag för att få det omlagt, dock ansåg dom att att vi skulle vänta med det då det är dumt att öppna upp kring sår direkt så skulle åka in om det blev värre. Men efter att dom kikat på min svullnad och kännt att jag var varmare på det svullna knät tog dom en crp för att kolla min sänka (blodprov typ) som normalt ska ligga under 8. Min låg på 126 så dom konstaterade att jag hade fått en inflamation i knät så en läkare fick komma in och titta och såret las om. Fick starkt pencillin utskrivet så ännu mer tabletter att knapra och skall på återbesök på fredag igen.. Räknade lite nyss och äter 17 tabletter om dagen nu plus sprutan jag tar också då..


Puttes kommentar när jag visade honom bilden på hur knät såg ut med stygnen:

"Ser ut som en pirog!"  hahaha :D

Så här ser såren ut och själva stygnen:

Av Norde - 1 april 2008 21:16

Fick komma hem nu i eftermiddags från Bollnäs sjuhus dit jag åkte i måndagsmorse för att genomgå en knäoperation. Kom in till operationsbordet runt halv tolv och vaknade sedan upp vid halv fem innan jag slocknade och sov vidare nån timme till. När jag vaknat upp igen kom operatören och berättade hur operationen hade gått. Tydligen hade dom inte sett den sena dom skulle ta som gick från insida lår utan fick öppna upp över knäskålen också för att använda sig utav den senan och bygga nytt korsband av, så nu sitter jag med 26 stygn runt och över knät men med ett nytt korsband.


Efter att ha pratat med henne lite kom en sköterska med en ultraljudsmaskin för att kolla om jag var i behov av att pissa då många inte kan göra det efter en operation. Med hjälp av maskinen kunde hon se att jag hade ungefär en halvliter i blåsan, lustigt =P Blev därefter inkörd till avdelningen där jag skulle få tillbringa natten, en natt som inte blev alltför trevlig. Fick en ismaskin kopplad till knät som skulle kyla ner svullnaden över knät och denna maskin lät femton sek. för att sen vara tyst femton sek osv.. Med benet i högläge och liggandes på rygg med benet rakt skulle jag försöka sova vilket blev svårt då smärtorna började ta vid så blev inte mycket sömn under natten. När jag sedan vaknade upp på morgonen såg jag att jag hade blödit igenom förbandet som jag hade runt knät så fick såret omlagt och såg då hur mycket blod det var och fick även se stygnen vilka inte såg så fina ut. Inga riktiga stygn utan häftklammror som dom hade satt ihop mig med då det skulle bli snyggare ärr så. Lite senare på dagen kom en sjukgymnast och körde igenom ett träningspass som jag skall göra tre ggr om dagen i två veckor innan jag ska börja med riktigt rehab. Sen fick jag vänta ut röntgen som visade att allt var bra innan jag fick åka hem.


Fick med mig kryckor som jag skall ha i tre veckor och massa olika smärtstillande tabletter hem, dels några som innehåller morfin. Fick även med mig tio stycken sprutor som jag skall ta en om dagen på mig själv i magen och som fungerar som proppförebyggande. Kände nyss hur det rann längs knät så tog upp byxbenet och såg att jag börjat blöda igenom en massa igen.. får hoppas man kan sova bättre inatt.

Ovido - Quiz & Flashcards