Direktlänk till inlägg 9 april 2008

9 dagar efter operationen

Av Norde - 9 april 2008 16:03

9 dagar sen man låg på operationsbordet nu. Har inte kännt av så mycket smärta men det kan ju bero på alla smärtstillande tabletter jag äter men allt går åt rätt håll iaf. Var in till sjukhuset idag, och träffade hon som opererade mig, för en översyn av knät och en crp (blodprov) och fick höra att allt såg fint ut. Dom har dock en annan syn på uttrycket ”ser fint ut” än jag då dom tycker det ser fint ut för att allt går åt rätt håll. Det jag ser är utseendet, som visserligen blivit snyggare, men ändå inte så jättefint. Menar, halvrakat ben, blodutgjutningarna som låg runt knä är på väg ner genom benet och mot tårna för att försvinna så dom lämnar fula röda och blåmärksliknande märken längs benet och på foten. Men visst, det ser bra ut.. det är ju trots allt på väg på rätt håll. Tack och lov. På måndag blir det iväg til hälsocentralen och plocka stygnen sen upp till sjukgymnasten för att gå igenom lite om rehabiliteringen.


Annat är det för Kim som var in igår för att göra om sin operation efter att skruvarna släppt i knät. Nu hade dom plockat bort det nya korsbandet för att det inte var bra så hon kommer få genomgå ytterligare en operation och allt detta kommer dra ut på tiden, stackarn.. Tur att inte oturen grinade mig i ansiktet iaf..


Iövrigt är det fullt upp med arbetet inför slututställningen nu. Ska hinna med att fixa iordning bilderna, skicka dom till labb och snickra och måla ramar fram tills den 26 då vi hänger ut på Hälsinglands Museum, får hoppas man hinner med allt.


I söndags ställdes man inför en sån där typisk fundering igen då det verkligen gäller att tänka efter och framställa det på ett bra sätt innan man svarade. En kul och rolig grej men samtidigt jobbig på ett sätt då jag inte vet hur man ska svara på det.. Sen kom Sta så man fick annat och tänka på och vi drog vidare hemm till Matte och Helle där det bjöds på fika och massa prat, trevligt trevligt..


Trots att jag har så mkt arbete att göra så blir det hemfärd i helgen igen då jag hade tänkt åka upp på brandstationen och kika runt lite på lördag då dom håller öppet hus och berättar en del om yrket, ska bli intressant. Trots att jag läste en väldigt rolig förklaring som Sta hade skrivit om varför man inte skulle satsa på brandmansyrket, haha ;P


Till vilken nytta skulle det komma massa snö inatt? Längtar verkligen efter sommaren nu!


Dagens låttips:

Buckcherry - Crazy Bitch

http://www.youtube.com/watch?v=Zu3IqpnjfUs

Creed - One last breath

http://www.youtube.com/watch?v=5yY1Nrznh4I

 
 
Ingen bild

Viktor

13 april 2008 17:19

jaha du är opererad nu.. var en verkligt fager bild för övrigt,den borde du ställa ut på utställningen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards