Direktlänk till inlägg 31 december 2007

ÅR 2007

Av Norde - 31 december 2007 00:12

Tänkte försöka sammanfatta mitt år 2007 lite kort..


Året fick väl ingen vidare start, det enda possitiva då var väl fotbollscuperna som gav lite glädje att lira.. Speciellt den uppe i Huddik, glömmer nog aldrig 5-5 matchen mot Bollnäs. Oförklarligt? kanske :D

Det andra som fick en på bra humör var alla vännerna man kunde spendera den dötid då man inte jobbade med..


Framåt vårkanten börjades en massa planering om att göra en tripp ner till Jönköping över en helg vilket verkade skita sig på vi inte fick tag på något hotell. Men bara nån dag innan dök det upp ett hotell mitt i centrum så två rum bokades och Jeppe, jag och Sibbe drog iväg. Jazzuci å fest första kvällen och sen bilmässa dagen efter. Riktigt härlig helg vilket fick en att må bra.. sen direkt hem och lira fotboll igen =P


När sommaren började nalkas blev man även på bättre humör, brukar bli så mot sommaren vanligtvis =P Lagfesten vi hade där i början av sommaren tillsammans med damlaget var en av dom roligare dagarna på året. Och när vi ändå är inne på fest så kan man ju inte glömma midsommarafton. Underbar dag! Toppen av allt var ju när vi skulle sjösätta Nogges båt och ta oss ut till hans stuga och när vi insåg att han glömt sätta i bottenpluggen så vi vattenfyllde båten så motorn gav upp.. hahaha kanonkväll =P


Strax efter midsommar hände det som skulle komma att förstöra typ resten av min sommar (läs resten av mitt år). Kom löpandes längs vänsterkanten med fotbollen under en match och fastnar i gräset och vrider till så att knät knakar rejält. Därefter började mina besök inom sjukvården, Blev att hoppa på kryckor osv tills ja kände mig okej och gjorde ett nytt test att träna. Dock höll det inte utan knäet small på nytt. Därefter blev man väldigt passiv under sommaren. Kunde iaf vara med på volleybollyn hemma hos kurt som är en årlig lagfest. Och för att avsluta festande så är veckan som vi gjorde ett gäng i Rättvik heelt oförglömlig, en av dom roligare veckorna jag varit med om =P En annan höjdpunkt från sommaren blev då min syster gick och gifte sig här hemma i Bergvik. Blev en riiiiktigt fin vigsel och bröllopsfest sen på kvällen =)


När så hösten kom blev man antagen till den fotoutbildning man hade sökt i Forsa (Hudiksvall) så i augusti flyttade jag upp dit och var återigen i skolbänken. Under tiden med plugg blev det även flera sjukhusbesök där dom tillslut lyckades konstatera att mitt korsband troligtvis var av. Så så har min höst sett ut.. mycket plugg och rehab på order från läkarna. Men familjen och vännerna och dom i laget har iaf fått en att ändå hålla humöret uppe och hoppas på det bästa.  Även om det varit en jobbig höst av olika anledningar så finns det ljusglimtar man kan tänka tillbaka på.


Skulle nog kunna beskriva mitt 2007 som en riktigt berg och dal bana, vilket nog skulle vara en passande titel om jag någon gång skrev en självbiografi, med toppar och djupa dalar. Har varit en heel del tråkigtheter men även vissa roliga stunder. Allt som allt skulle jag nog ge det här året ett betyg på 2,5 poäng i en poängskala upp till 5.. så med andra ord inget toppenår..


Kan ju bara hoppas att nästa år blir bättre. Angående nyårslöften som jag gav mig själv förra året kan man nog säga att dom höll jag vilket känns bra och det kan nog vara en smart sak att ha samma till nästa år. Det jag önskar mig till nästa år är att jag kommer få min operation och bli fullt återställd i knät. I övrigt känner jag mig som ett stooort frågetecken när 2008 kommer på tal..


GOD NYTT ÅR ALLIHOPA!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards