Alla inlägg den 27 december 2007

Av Norde - 27 december 2007 17:03


Satt och läste lite nyheter på webben när ja fick syn på en rubrik som kändes som riktad till mig. Klickade mig snabbt in på nyhet för att sedan känna mig lite besviken..  Rubriken löd "Hopp för korsbandsskadade" vilket fick ett visst hopp att få lite extra bränsle inom mig men efter att ha läst artikeln förstår jag inte valet av rubrik.

I artikeln får man läsa att endast 22% av dom som råkar ut för korsbandsskador får full funktion tillbaka i knät och att 40% av dom som råkat ut för sådan skada inom 14 år har utvecklat en allvarlig förslitningsskada.

Efter att ha läst det kändes det lite som att hoppet sjönk när man eventuellt har att vänta isf.. men det sägs ju att hoppet är det sista som överger en person och man får helt enkelt hoppas att man hör till dom där 22% istället. Att jag sen kommer att få genomgå två operationer tycker jag verkar lite onödigt istället för att göra bägge momenten på samma gång, får se om man kan få det ändrat. Men det drar väl ut på tiden som allt annat antar jag..

Nu blir det iväg en sväng till Bollnäs och lämna av syster och Patrik som ska med tåget upp till fjällen sen när man kommer hem blir det ut och gå en sväng och piggna till.. vet vad jag ska hålla ögonen öppna efter under den promenaden iaf ;)

Ovido - Quiz & Flashcards