Direktlänk till inlägg 7 december 2007

7 december

Av Norde - 7 december 2007 01:01

happ happ.. då var man hemma för helgen igen då efter en ganska meningslös vecka där det inte har gjorts någonting.. En tråkigt och kass föreläsning om konstfilm en dag, som jag inte förstår vad vi hade att göra på eller vad det överhuvvetaget handlade om, och nån temadag som man råkade missa. Har nog inte haft nån riktigt lektion på hela veckan.. Två veckor kvar till vernisagen nu.. bilderna läre vara klar till nästa helg dock tror ja för att hinna med passpartoun och glasbeställningen men även ramsnickeriet.. streessss..


Kom två stycken a-lagare och satte sig brevid mig inne på stationen i Huddik idag närjag väntade på tåget. Först satt dom och snackade med varandra och kunde inte undgå att höra vad dom pratade om. "Alltså, jag läre ju försöka bli av med mina kåkfarartatueringar.. och kolla min hand den är ju helt sne, man ska inte hålla på att slå på andra det är ju inte bra för en själv" Nåt i den stilen. Sen satt han och började prata massa annat innan han började snacka med mig och berätta en massa historier om allt från hans alla åtalspunkter han var efterlyst för vidare till en skarpladdad 9millimeters pistol och hans kontaker till Hells Angels. Och dessutom om glasflaskan han hade fått i bakhuvudet kvällen innan och visade stolt upp en stor bula i huvudet. Sen plockade han upp massa typ norrlands guld skärp, som han "hade fått gratis", ur en väska och tyckte jag borde ha ett varpå han gav mig ett. Innan dom gick ut mot tåget sa han till sin polare. "Vi kanske borde ta med den här grabben och lära han att bli kriminell.. Fast iofs, du ser ju så lugn och fredlig ut så du borde inte hålla på med sån här skit. Det är bättre att sitta och skämta så här som vi gjort nu!" hahahah, finns då folk till allt..


Kvällen spenderades hemma hos Matte och Helle med Jonny, Emelie och Ellen där det kikades på idolfinalen och fikades en del.. Kaffe och daimtårta, yammie ;) Kvällens skönaste kommentar kom när jag satt och pillade lite med min dator som ja hade med:

Emelie: Är det inte jobbigt att inte ha nån mus?
Norde: Näe, jag har ju klarat mej bra i 20 år nu så...


haha ;D


Imorrn ska ja försöka hinna med att fota lite och uträtta lite ärenden på stan.. Skippar festen å spar det till nån helg framöver (nästa?) så man slipper gå å vara bakis på söndan när jag ska iväg till Järvsö på julbord med familjen eftersom pappsen fyllt år.. Men nu får det bli till att sussa lite, naaajt!

 
 
birran

birran

14 december 2007 16:52

hehe, jäla skön kommentar iaf.. :D

http://www.tajger.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards