Alla inlägg den 10 november 2008

Av Norde - 10 november 2008 23:25

Idag har vi fått börja med ett nytt moment i kursen nämligen rörlig bild. Första uppgiften efter att vi blivit indelade i grupper var att fånga olika sekvenser från en känsla som vi alla i klassen tillsammans skulle bestämma. Känslan blev lugn så efter att ha brainstormat lite gav vi os ut och fångade det ena och det andra. Jag är nöjd då jag fick med mina guppande ankor som jag strävade efter ;D


Såg en tidningsnotis om att radiotjänst kommer att ha granskning och knacka dörr här i Sundsvall till veckan så nu får ni passa er ni som inte har betalt tv-licensen ;) SJälv har man ju ingen tv så jag kan gotta mig på det ;D

Av Norde - 10 november 2008 00:16

Precis när jag skulle åka iväg för att hämta Sta för att sen åka vidare in till stan så hörde jag på radion om en trafikolycka en bit ifrån mig så slängde med mig kameran och åkte dit och fotade lite. Inget allvarligt som tur var.


Vart lite sen iväg men till sist befann vi oss i stan och plockade upp Einar och Matte. De tre vännerna och Einar var fulländade. Sedan styrde vi bilen vidare mot badhuset och klev in och tog oss direkt till vattenruschen. Efter många åk och ett gäng simlängder i bassängen tog vi våra biljetter och gick in i relaxavdelningen där vi vart kvar en timme. Hade hela avdelningen för oss själva med bubbelbad, ångbastu och sköna stolar. Var riktigt skönt och avkopplande. 


Efter ett tag gick jag och Sta iväg för att hämta lite pengar för att köpa något att dricka och när vi kommer tilbaka mot kiosken, som ligger alldeles utanför relaxen, så stannar badvakterna oss. Skämtsamt säger de åt oss att hälsa grabbarna att gymmet ligger på andra sidan. Vi förstog ingenting utan bara kollade på varandra och skrattade med. När vi i nästa sekund vänder oss mot relaxavdelningen ser man genom fönstret hur Matte ligger där inne och gör armhävningar, hahaha :D


Dagen efter spenderades med samma gäng och dessutom Putte. Blev taco- och tv-spelskväll vilket var trevligt =)

Söndagen var jag hemma med familjen då också sis hade kommit hem över helgen. Blev tårta och firande av hennes kommande födelsedag samt farsdag innan jag var tvungen att sätta mig på tåget tillbaka till Sundsvall igen.

Ovido - Quiz & Flashcards