Alla inlägg den 1 september 2008

Av Norde - 1 september 2008 16:02



Har varit stressigt värre idag.. Vaknade av ett mess från Martin om att han hade sett en lamborghini i hemtrakterna, samma sak som Krille och Sta sa igår så dom hade nog inte sett fel ändå ;) Sen måste iaf nån av dom ha sett fel på färgen annars vare två olika.. Tufft värre iaf =P

Idag var även dagen då jag skulle få veta om jag kom in på bildjournalistik utbildningen i Sundsvall via min reservplats eller inte så var lite nervös. Strax efter lunch fick jag ett mess från Julie i förra klassen med frågan om jag hade hört någonting för då hade dom nyss ringt och erbjudit henne en plats som hon dock tackade nej till. Hon stog som tredje reserv i den andra urvalsgruppen (där jag hade plats 12) medans jag stog som första reserv i urvallsgruppen för högskolepoängen så jag började misstänka att kvoten för intag via högskolepoäng var fylld och att dom hade platser över i den andra gruppen så såg möjligheterna till att bli antagen börja sväva iväg, surt att falla på mållinjen tänkte jag.. Men efter lite övertalan från Amanda plockade jag upp telefonen och ringde upp för att höra mig för lite och efter att ha fått tala med tre olika personer fick jag veta att det ev. fanns två avhopp i min urvalsgrupp men hon var inte säker eftersom hon var mitt uppe i att ringa runt till andra reserver ur den andra gruppen så det kunde vara antingen eller.. Hoppet höjdes lite grann och det hann bara gå någon minut så ringde dom upp från skolan.

Hörde dock inte ett ord av vad som sades... "du...an...en" fick jag tillslut fram till att jag var antagen! Men med en krånglande mobiltelefon som bara sprakade så förstog jag ingenting av vad som sades av samtalet men lyckades till slut få dom att ringa på hemtelefonen och fick det återigen bekräftat att jag var antagen till utbildningen och skulle infinna mig på skolan imorgon för föreläsning. Kort därefter ringde Amanda upp och fick veta att hon hade fått mig som klasskamrat, hehe. Samtidigt som jag fick veta av henne att det skulle vara nån träff med klassen ikväll vid sex som hon tyckte att jag borde åka upp till. Kollad på klockan som visade att det var mindre än fyra timmar tills dess så let fram tågtidtabellen och fick se att det skulle avgå ett tåg om 50 minuter från stan, skulle jag hinna med det tro.. La på och började en rundringning för att få nån som kunde skjutsa mig till Söderhamn så att jag kunde hinna med tåget men det gick inge vidare då dom flesta antingen var på jobbet sina eller precis hade satt sig för att äta i stan :P Till sist fick jag iaf tag på en granne som var villig att skjutsa in mig, något jag var väldigt tacksam för. Slängde snabbt ihop min packning ( tur att man inte är tjej ;D ) och sen bar det av in till stan.

Sönderstressad som jag var så var det skönt att få sätta sig på perrongen på resecentrum med en kvart kvar till avfärd och pusta ut lite.. Alldeles innan tåget kom in så dök grabbarna upp på perrongen med för att vinka av mig :P Grabbarna var då alltså Sta, Jonny, Krille, Jens, Kikarn och Fors. Fick ju även en liten present av dom i form av en liten tygtiger som skulle bli min maskot och som jag absolut inte fick slänga, vilket jag lovar att inte heller göra :P Tack för det =)

Har nyss passerat Gnarp nu med tåget och har 25 minuter kvar till Sundsvall och ett helt nytt kapitel i mitt liv..

Ovido - Quiz & Flashcards