Alla inlägg under oktober 2008

Av Norde - 12 oktober 2008 23:54

Har inte uppdaterat bloggen sen tentan nu.. sen är det upp till er att resonera om hur det kan komma sig..



Vaknade upp i Sannas soffa imorse efter att Nogge ringde och väckte mig vid en halv ett och berättade att han var och jobbade i Timrå. Yrvaken som man var så snackade man på lite innan man somnade om och sov en timme till..
När man piggnat till lite ringde han på nytt och nu hängde jag med i allt han sa så vi bestämde att han skulle komma in till Sundsvall när han slutat jobbaför kvällen och så blev det. Bar iväg till Bite Line där vi blev sittandes hela kvällen och snackade om allt möjligt, mycket trevligt =P


Nu är det sussa som gäller, lååång dag imorgon

Av Norde - 3 oktober 2008 03:22



 Nattens tips: Drick inte tre koppar kaffe innan du ska gå och lägga dig för att sova..






Av Norde - 3 oktober 2008 00:56



FONOKPES?


















Av Norde - 2 oktober 2008 20:36

Ett av dom tre omtalade filmklippen på den stora vispen (lokal humor här uppe för er hemifrån som inte fattar poängen). Säkert många av er andra som sett den men den är värd att ses igen ;)

Av Norde - 2 oktober 2008 20:32

Imorrn är det dags för den första tentan på utbildningen. Känns lite småjobbigt faktiskt.. Började plugga igår och har suttit nu idag också så börjar gå in lite i huvudet faktiskt. Ska dock nämnas att jag inte har öppnat böckerna en enda gång, frågan är om det var vart dom 1300 man la på att köpa in dom alla. Det får väl visa sig imorgon..


Tacka vet jag sammanfattningar och gamla tentor =P

 Håll tummarna imorgon mellan 14.00-18.00


Vill även passa på att tacka alla Cattis besökare ;)



Tentaångest

Av Norde - 2 oktober 2008 20:24

Jag måste seriöst ta tag i mig själv och pluggandet nu.. Har alltid varit som så att jag tar tag i saker i sista stund, så även nu idag. Efter opponeringen vi hade på den STORA skrivövningen i fredags så hade jag lite saker som behövdes ändras i min nyhetsartikel. Kollade lite lätt på den igårkväll men fick inte så mkt gjort så idag vart det full fart. Efter föreläsningen på morgonen skyndades det hem och studierna satte igång. Ändrade om artikeln för att sen börja med nästa uppgift. En uppgift som alla andra hade gjort redan och som dom sa tog några timmar.. Kollade på klockan som visade fyra vilket innebar att jag hade en timme på mig innan uppgiften skulle vara inne, PANIK! Men jag var ju inte själv om det, Amanda satt även hon i samma sits..


Jimmy och Åland kom förbi en sväng på besök så vi fick lite hjälp och inspiration och sen skrevs det så fingertopparna glödde. Med tre minuter kvar till inlämning sprang vi till skolan för att hinna skriva ut och lämna in.. och hann! ;D


Men nu får det vara slut på det här.. Efter att tentan är klar på fredag ska jag försöka ändra på mig och ta tag i pluggandet i tid framöver. Lär nog behöva ett lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards