Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Intensiv period

Av Norde - 31 oktober 2008 23:16

Efter en väldigt intensiv period är jag nu hemma i Söderhamn igen.. en snabbis iaf.


Ända sen i helgen då jag var i Uppsala och gjorde ett bildrepotage om islam och muslimer i deras moské har det varit full fart! Var skönt att få komma iväg lite och att jag hittade nåt att göra om nere i Uppsala så man kunde passa på att hälsa på sis i samma veva. Väl hemma igen satte arbetet med att få klart artikeln och bilderna och det blev många långa nätter. Natten före deadline satt jag uppe till halv sju innan jag kom i säng och fick sova två timmar innan det var dags för en vanlig heldag (9-17) i plugget, lagom sliten!


För att fira att vi äntligen var klara beställdes det biobiljetter till premiären av nya Bondfilmen, ännu en sen natt. När vi sen var hemma ringer Cattis och är helt överlycklig: - Det snöar!!

Kikade snabbt ut och såg hur snön vräkte ner så när halva gänget var samlat begav vi oss iväg upp mot Hydro och hade snöbollskrig längs vägen. Väl framme bestämde vi oss för att göra något speciellt, köpa glass/isglass. Hur många hade gjort det? ;P Hoppas Cattis lägger upp den fina filmen från detta lilla äventyr :P


Under gårdagen och idag har vi bara haft genomgångar av kändisporträttet och jalla-övningen med opponeringar. Har varit kul och lite avslappnande faktiskt, framförallt välbehövligt! 


Nu sitter jag hemma och ska snart krypa ner och sova. Blir upp tidigt imorgon för då bär flyttlasset mot Sundsvall av. Fick min lägenhet idag och ska bli skönt att få något eget faktiskt. Får passa på att tacka för gästvänligheten från Amanda så att man har haft nånstans att slagga tills vidare :P 


Stött på ett litet I-landsproblem bara, visade sig att jag har massa mer småprylar än jag trodde så undrar hur man ska få plats med allt. Kommer nog få lämna det allra mesta hemma för 22kvm rymmer inte mycket och högtalarna och sängen är redan klar för avfärd. Aja, får se hur det löser sig imorrn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards