Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

Latheten tar över

Av Norde - 28 augusti 2008 14:43

Märker att jag blir allt sämre på att uppdatera min blogg men har bestämt mig för att skylla just det på lathet. Verkar som att man blir allt latare för varje dag som går när man bara ligger hemma om dagarna medans alla andra har fullt upp med sitt. Men vem vet, snart kanske det blir ändring på det..?


Iaf, nu i veckan har man hunnit med lite grejjer iaf. I måndags eftermiddag begav jag och Falck oss ut på en liten expedition och besökte ett visst ställe ute i skogen och tog en massa bilder och lite så. Men ligger lite lågt med bilderna ett tag framöver, dels för att jag är för seg/lat för att lägga in och upp dom samt att man är väldigt paranoid ;) Avslutade iaf dagen med en fika vid en träbro intill en mysig liten sjö i ett underbart solskensväder.


Tisdagen blev rätt så lugn. Var in till Caspers och träffade sjukgymnasten för att få mig en ny undersökning av knät. Hade inte blivit nån vidare stor skillnad sedan senaste undersökningen utan vänster lår är ännu 1,5cm mindre än det högra samt att det är annorlunda "ledtal" mellan mina knän (Kan även förklaras genom att säga att det ena är mer glappt än det andra ). Blev nån ny övning samt att vi ökar på vikterna ännu mer nu för nu gäller det att börja satsa på kraft för att det ska hända lite med musklerna. På kvällen blev det att sitta lite vid datorn och redigera lite bilder innan Martin kom förbi och vi åkte hem till Nymark och lämnade av en skiva med några av dessa bilder på hans Urquattro.


Vid ett besök inne på Dollarstore igår träffade jag på Einar som slet för fullt och fick höra att han skulle vara ledig dagen därpå. Så onsdagen spenderades inne i stan med Einar. Blev lite mat, besök i en del affärer och sen var vi iväg till bowlinghallen så jag fick lira skiten ur han ;D Tilläggas bör att bowling faktiskt kan vara en farlig sport! När Einar väl smällt förlusten bar det av hem till Matte och hälsade på lite innan jag for hem.  Väl hemma stog Martin på gården med cykeln i högsta hugg så slet fram min hoj med sen bar det av iväg ut och trampade. Efter att ha cyklat längs massa skogsstigar i Marma tog vi oss vidare till Söderala och hälsade på Nymark igen innan vi begav oss av hemåt. Riktigt skönt att komma ut och cykla faktiskt, varför gör man inte det oftare?


Idag har det inte blivit allt för många knop. Har suttit vid telefon och ringt en del samtal innan jag till slut fick svar på min fråga angående möjligheterna att studera till hösten eller inte. Som jag förstog det så är det upprop på måndag och först då märker dom om alla dom som ska gå har valt att komma dit eller inte. Har dom inte det så kanske man kommer att få ett telefonsamtal på måndag och isf lär det bli bra stressigt! Snacka om att leva i en ovisshet =P


Dagens låttips: (musikvideon kommer inte förrens på måndag så ni får länka er vidare till den här sidan för att kunna lyssna)

Petter feat Kihlen - Min klick





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards