Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

semestern

Av Norde - 5 augusti 2008 13:37

Länge sedan man uppdaterade bloggen nu men har haft fullt upp så har helt enkelt inte orkat. Har sedan senaste inlägget iaf gjort två resor, en till Gotland och en till Rättvik.


Till Gotland bar det av med mamma och pappa, för cirka artonde gången. Kom ner strax efter det att den årliga almedalsveckan slutat och stockholmsveckan skulle till att börja., något som verkligen märktes på antalet turister som var över ön. Bodde några mil sydöst om självaste Visby så stötte visserligen inte på så många förutom när man var in till staden. Åkte istället runt större delen av ön tilsammans med släktningarna jag har nere på ön och fick se en massa intressanta ställen. För att göra inlägget kort så hoppar jag direkt till sista dagen istället, dagen vi spenderade inne i Visby. Medans man promenerade runt i staden rullade det runt Ferraris, Porschar, Hummrar osv osv och nere i hamnen låg det enorma och skitfeta båtar, som sagt märktes det att man landat på Gotland under Sthlmsveckan. Promenderade runt lite i innerstaden innanför murarna och kikade runt på både det ena och det andra och fotade en massa, riktigt fin stad Visby (något hela Gotland är). När man stog där hörde man hur basen började slå över hela staden och folk som vrålade en massa så sökte mig mot staden och kom ner mot havet och ”Kallis” där det var massvis med folk på stranden och en lång kö in till självaste Kallbadhuset där det var afterbeachfest varje dag i veckan. Kikade runt lite där och ni kan nog gissa vad det var för folk där inne, personer som gled runt i poloskjorter med trycket ”Stureplan on tour” på ryggen :P Men kul var det att se iaf och var grym feststämmning bland alla där nere på beachen. Hörde dessutom på radion att Visby hade blivit nämnt som Europas bästa afterbeachställe..


Väl hemma blev det lugnt en vecka innan det bar av ner till Rättvik och Classic Car Week. Martin kom och hämtade upp mig på måndag förmiddag sen bar det av ner till Rättvik där redan Jansson, Sofia, Nordin och Wimark var. Hade en ”grymt snygg” husvagn som vi sov i också, Rättviks grymmaste tro? ;) Ju mer dagar som gick ju fler personer kom det ner. På onsdagskvällen gled Nogge och Söderblom in och dom övriga två syskonen Nordin samt hans flickvän, vilket innebar att det blev storgrillning på kvällen innan vi gled ner på stan och åkte lite kundvagn och fick massa skrapsår och allt vad som nu hände den natten. Torsdagen var liksom tidigare dagar riktigt varm så vart återigen ett svalkande dopp i Siljan efter att först ha varit iväg och åkt gokart. Efter badet blev det hem till berget och några åk i rodelbanan innan Lydén, Conny och Stig gled in och höjde festen med sin närvaro, kvällen slutade sen inne på Parken med full fart. På fredagsmorgonen låg alla återigen helt utslagna medans det pågick backtävling för veteranfordon strax utanför våra tält. Efter flera timmars sömn, trots varvande motorer, gav vi oss återigen iväg och åkte gokart (grymt skoj!) och sedan iväg ner till stan och käkade mat innan Jenny, Carro och Oskar kom. När alla var samlade blev det återigen bad innan vi det sprättades och festen startade. Tyvärr kom dock regnet så alla fick klämma in sig i våran enorma husvagn och där härjades det på fram till det att jag somnade och alla andra gick ner på stan. När jag kvicknat till gav jag mig också ner och sammanstrålade där med dom andra och sen blev det till att vi nästan alla ”red” på Rättvikshästen, haha =P


När lördagen var kommen höll regnet fortfarande i sig så vi beslutade oss för att hänga på husvagnen och sticka till Leksand istället där det var ytterligare ett gäng hemifrån och härjade. Sagt och gjort så hängde vi på den och begav oss dit där vi hyrde en husvagnsplats brevid dom andra samt en stuga sedan klev vi in i deras förtält där det var full fest. Natten slutade inne på krogen i Leksand efter en lååång promenad.

Veckan som har varit var grym och jag hade det riktigt skoj, tack alla ni som gjorde den till det den blev =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards