Direktlänk till inlägg 10 februari 2008

fotboll hela helgen

Av Norde - 10 februari 2008 23:16

Fick långhelg denna helgen. Var ledig i fredags så hade åkt hem på torsdagen för att kunna utnyttja fredagen hemma. Blev en sväng in till stan och en fika på rådhuskondis innan jag på kvällen hängde med falck en sväng ner till Uppsala fram och tebax..


På lördag eftermiddag var det fotboll som var planerat då Ljusnan cup gick av stapeln. Sett till gruppen var vi rankade som favoriter, ett favoritskap vi skulle stå upp till hade vi tänkt. Som alla andra turneringar vi ställer upp i går vi ut och startar med en riktigt skitmatch mot Hällbo. Fick iaf med oss en pinne efter att ha spelat 4-4.

Motståndet till nästa match stog Långhed för, ett lag vi egentligen lätt borde ha vunnit mot. Men motgångarna fortsatte att grina oss i ansiktet och vi bjöd inte upp till något vidare finlir men lyckades iaf få med oss en seger då matchen slutade 4-3 till våran favör.

Inför sista gruppspelsmatchen var humöret inte helt 100% då ingen i laget riktigt hade lyckats nå upp till sin egentliga nivå, viss frustration fanns. Matchen gällde mycket då det fanns viss risk att vid förlust riskera att inte få spela vidare. När matchuret stannade på 20:00 hade vi lyckats knipa segern, 3-2 över Norrham, och vi var vidare. Frågan var bara om vi skulle vinna gruppen eller komma två och få kvala under morgondagen. Nästkommande match mellan Hällbo-Långhed skulle avgöra. Med vårt stöd i ryggen knep Långhed segern vilket innebar att vi var klara för kvartfinal.


Söndagen var kommen och i kvarten väntade Edsbyn. Dom flesta verkade ha tänkt igenom gårdagen och varför det gick som det gick och visade nu prov på fin fotboll och bra försvarsspel vilket ledde till att vi plockade hem matchen genom en 3-0 seger och var klara för semifinalen. Där väntade, precis som i KM, Trönö. Inställningen vi hade i Edsbyn matchen verkade vara som bortblåst och vi bjöd in dom i matchen genom flertalet enkla misstag. Lägen dom utnyttjade och gjorde mål på vilket fick oss att inte alls längre hänga med helt och därmed var vi ute ur cupen efter en 1-3 förlust.. I finalen väntade Dalkurd för trönöpågarna. Ett lag som visade sig vara alldeles för svårt för Trönö och efter väldigt fin fotboll stog återigen (tredje året i rad) Dalkurd som segrare av Ljusnan Cup.


Det var min helg.. Imorrn väntar titthålsoperation för min del. Kommer nog ett nytt inlägg om det imorgon om jag inte är helt slut då..


 
 
Ingen bild

Emelie då...

11 februari 2008 13:17

Hoppas operationen går bra :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards