Direktlänk till inlägg 4 februari 2008

Helgen i Sundsvall

Av Norde - 4 februari 2008 17:56

Har spenderat helgen norrut, rättare sagt i Sundsvall. Åkte dit i fredags morse med klassen då vi skulle upp på Södra Berget och besöka Norrlandsdagarna som är en form av fotomässa. Dagen bjöd på många intressanta föreläsningar, speciellt den av den norska fotografen Morten Krogvold, men även utställningar och workshops.
Efter att mässan stängt för dagen bar det av ner till staden där vi gick på några andra fotoutställningar innan vi begav oss till Kina restaurangen för lite god mat. När maten var uppäten skiljdes vi alla åt åt olika håll, för min del blev jag upphämtad av Nord och vi begav oss till hans lägenhet alldeles i närheten av torget. Senare på kvällen drog vi oss iväg till kåren och sen vidare till några andra krogar och träffade en massa trevligt folk.

På lördagmorgon bar det återigen iväg upp på södra berget för mässans andra dag. Väl där uppe bänkade vi oss och lyssnade på några fler intressanta och roliga föredrag. Inte ofta föredrag brukar vara roliga och intressanta men dessa var faktiskt det. Blev även til att kika in lite fler utställningar och workshops. Passade även på att klämma på lite kameror och objektiv. Började i Nikons monter där jag snabbt konstaterade att D40x´n var minimal och obekväm men att dom större kamerorna verkade reko. Men Canonfrälst som man är så begav jag mig snabbt till Canon´s monter istället där jag tidigare varit och klämmt på objektiven. Nu gick jag på kamerorna istället och placerade en 1Ds Mark III:a i mina händer och testade fota lite och pilla med den. Skön känsla ;P Tyvärr hade man ju inte cashen till att köpa den då den skulle kosta ca. 80.000 utan objektiv men nu har man iaf testat den lite. =P Passade även på att pilla lite på en Hasselbladskamera som tydligen skulle ligga på 215.000:- exlusive moms..

På kvällen blev det först ut och äta lite med Nord innan vi gick tillbaka till lägenheten och kikade lite film och drack lite gott innan vi rörde oss iväg mot stan. Kvällen blev inte sämre av att man vann två tävlingar i baren på första stället vi var på och blev bjuden på drinkar därefter. Sen rörde vi oss iväg till Stadshuset dit de allra flesta skulle då Petter skulle uppträda där under kvällen. När han väl gjorde entré slängde han ur sig en skön kommentar till alla dom som stog med kameror och fotade: "Alla ni som fotar, jag har en bättre kamera än er!" varpå han slet upp en systemkamera och började fota publiken. Riktigt rolig kväll blev det! Och folket i Sundsvall är riiktigt riiktigt trevligt faktiskt!

Vaknade upp på söndagmorgon av att solen strålade in genom rutan på ett snyggt sätt så var bara tvungen att utnyttja det ljuset till att testa fota i.
Efter att ha brännt av nåra foton la jag mig igen.. Nördigt? haha
När man väl kommit upp igen blev det till att dra runt lite på stan och kika lite kläder innan det bar av till sporthallen då Nord och hans lag hade en
ödesmatch mot Storvreta. Förlust och dom skulle troligtvis ramla ur division ett. Slutade med hemmaseger för dom i förlängning, 5-4. Sen satte jag mig på bussen ner till Hudiksvall igen..

Väl tillbaka i Forsa satte jag mig ner och läste igenom helgens tidningar. Upptäcker då en rubrik som berättar om att det startat någon ryktesspridning om hur Pelle omkommit och det jag läste fick mig att bli riktigt förbannad! Visserligen vet ingen riktigt vad som hände men hur någon kan påstå något sådant och starta ett rykte som det som dom berättade om i tidnigen är helt befängt. Blir så förbannad av att läsa något så idiotiskt!

 
 
Ingen bild

Sta

4 februari 2008 18:09

Haha fy fan va lortigt och vakna bakis, kika ut på solen,ta ett kort ocj krypa ner under täcket igen! =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Norde - 13 oktober 2009 00:44

Som rubriker skvallrar om så har jag skaffat mig en ny blogg! Så ni som har länkat min blogg, dags att byta ut den länken till http://nordlen.blogspot.com   Kommer att ha kvar den här bloggen och kanske kanske att det hamnar något litet inlägg hä...

Av Norde - 10 oktober 2009 17:44

Ett pass fotboll kanske inte var det som min rygg behövde idag. Har rätt ont nu och känner mig otroligt stel när jag rör mig. Är det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd massör i Sundsvall?   Nu ska jag ta och klä min stela kropp sen bä...

Av Norde - 10 oktober 2009 13:51

Lagar mat och har tv:n på i bakgrunden. Programmet som går är S.O.S Gute, en serie där de följer räddningstjänst och polis på den härliga ön Gotland. Under en vecka förvandlas Gotland från en lugn miljö till ett rent festparadis för framförallt sthlm...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:37


Plåtade säsongens andra hemmamatch i måndags. En kamp mellan Dragons och Örebro och som slutade med en hemmaseger. Noterbart var att jag nog aldrig har sett någon coach som ser mer trött ut än vad Örebros gjorde, nästan så att man väntade på att han ...

Av Norde - 7 oktober 2009 22:28


Har tagit åt mig att börja plåta åt svenska mästarna i basket, Sundsvall Dragons. Så i förra veckan var det porträttering av alla spelare och ledare och en lagbild som gällde. Sen dagen efter var det dags att fota säsongens första hemmamatch mot Goth...

Ovido - Quiz & Flashcards